فردا صورت می‌گیرد رونمایی از رادار پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با نام آرش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: رادار آرش از مهم‌ترین دستاوردهای پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) است که فردا رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر فرزاد اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پدافند هوایی در 3 هزار و 600 نقطه کشور گسترش دارد.

اهمیت پوشش پدافند هوایی خراسان جنوبی در کشور

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: نقاط پدافندی خراسان جنوبی یکی از چندین نقطه پدافندی موجود در کشور است که شامل سامانه‌های موشکی، شنود ارتباطی، شنود الکترونیکی، راداری و توپ‌خانه‌ای برای دفاع از مرزها می‌شود.

اسماعیلی با بیان این‌که طرح آمایش سرزمینی از سه سال گذشته در کشور آغاز شده است، اذعان داشت: در بسیاری از نقاط سامانه‌ها گسترش یافته و در برخی از نقاط پدافندی سامانه‌ها به سبب پوشش کامل در ارتفاعات بالا، پایین و متوسط جابه‌جا شده است.

وی یادآور شد: پوشش پدافند هوایی خراسان جنوبی که دارای اهمیت زیادی بوده پوشش بسیار خوبی است.

طراحی و ساخت رادار آرش به دست دانشمندان پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی شاهد وجود یک پدافند هوایی بسیار منسجم هستیم که ارتباط قوی با سایر پدافند‌ها شامل سپاه و سایر نیروهای ارتش دارد.

اسماعیلی به پرده‌برداری از مهمترین دستاورد پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اشاره کرد و متذکر شد: رادار قدرتمند آرش از مهمترین دستاوردهای پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) بوده که فردا رونمایی می‌شود.

وی با بیان این‌که این رادار تمام‌بومی است، یادآور شد: رادار آرش به‌ دست دانشمندان جوان توانمند پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش طراحی و تولید شده است.

راه‌‌اندازی مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی در آینده نزدیک

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: این رادار توانایی بالایی در کشف و شناسایی اهداف و در بخش جنگ الکترونیک که مدنظر مقام معظم رهبری است داشته که به شبکه یکپارچه پدافند هوایی اضافه می‌شود.

اسماعیلی به یکی دیگر از دستاوردهای پدافند هوایی کشور در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: راه‌‌اندازی مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی به عنوان پروژه پیامبر اعظم(ص) یکی دیگر از دستاوردهای مهم پدافند هوایی است.

وی ادامه داد: در آینده شاهد سامانه‌های قوی‌تری در بعد موشکی هستیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این‌که در حال حاضر در کشور فضای امنی حاکم است، خاطرنشان کرد: این امنیت مدیون عنایت خداوند، دعای مقام معظم رهبری و هوشیاری پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا