نخستین همایش مردمی دیابت در بیمارستان هاجر نیروی زمینی برگزار می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::نخستین همایش مردمی دیابت توسط توسط اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با حضور مسئولین لشکری و کشوری و بیماران دیابتی نیروهای مسلح برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی، دبیر همایش مردمی "دیابت و پیشگیری از عارضه های آن"، هدف از برگزاری این همایش را ارتباط مستقیم بیماران و متخصصان این حوزه با یکدیگر دانست و افزود: در این همایش که صبح فردا با حضور دکتر باقر لاریجانی، رئیس انجمن غدد متابولیسم در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار می شود، شرکت کنندگان در همایش با عوارض و راه های جلوگیری از دیابت آشنا می شوند و سوال های خود رابا متخصصین در میان می گذارند.

وی با بیان این که براساس آمار پزشکی، حدد 4 تا 5/8 درصد جمعیت دنیا مبتلا به دیابت هستند که این رقم در کشور ما بین  4 تا 5 درصد است، خاطر نشان کرد: در کشور  ما سه میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت تخمین زده می شوند و سالانه 60 هزار نفر در کشور دچار زخم پای دیابتی می شوند که 17 هزار نفر از آنان عضو خود را از دست می دهند.

امیر سرتیپ دوم  پزشک رجبی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص، تصریح کرد: هزینه مراقبت از زخم دیابتی، بیش از پنج هزار دلار به ازای هر بیمار است که این هزینه با احتساب هزینه های ناشی از قطع عضو به 20 تا 40  هزار دلار افزایش می یابد.

رئیس بیمارستان هاجر با تأکید بر این که سالانه 30 تا 40 درصد از منابع  قابل دسترس جامعه صرف هزینه زخم پای بیماران دیابتی و عارضه های ناشی از آن می شود، گفت: این در حالی است که حدود  50 تا 80 درصد زخم های پای بیماران دیابتی قابل پیشگیری است و این، اهیمت برگزاری این همایش را چند برابر می کند.

وی گفت: یکی از اهداف ما در برنامه ریزی برای این همایش، توجه دادن عموم مردم و بیماران به این مساله بوده که با شیوه های پیشگیری این بیماری آشنا شوند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا