امیر حاتمی: آمریکا همیشه به ملت ما ظلم کرده است/ با ظلم باید مقابله کرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیام حماسه‌ شانزدهم آذر که مقابله با ظلم است را باید زنده نگه داشت زیرا آمریکا همیشه به ملت ما ظلم روا داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور و سخنرانی در مراسمی که بمناسبت روز دانشجو و به منظور تقدیر از دانشجویان، دانش‌آموزان و نخبگان برتر فرزندان کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل ستاد ودجا برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو به تمام دانش‌پژوهان سراسر کشور، گفت: جوانان و دانشجویان امروز، در سایه مکتب حسینی و رهبری راه علم را پیشینه زندگی خود قرار داده‌اند و عزت دنیا و آخرت در گروه علم است.

حاتمی با اشاره به حدیثی گهربار از امیر‌المؤمنین (ع)، مبنی بر اینکه «علم قدرت است، اقتدار است، هرکس آن را به دست آورد غلبه پیدا خواهد کرد و هرکس آن را به دست نیابد، به او غلبه خواهند کرد»، اظهار داشت: راه اصلی پایداری و امنیت نیز از راه علم محقق می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با تأکید بر زنده نگه‌داشتن روز شانزدهم آذر خاطرنشان کرد: شانزدهم آذر، یادآور حادثه مهمی در 60 سال پیش بوده و به علت اهمیت تاریخی آن، انقلابیون این روز را روزی مهم و الهام‌بخش می‌دانند.

حاتمی با اشاره به این که شعار «مرگ بر آمریکا» در شانزدهم آذرماه برای اولین بار مطرح شد، گفت: در آن روز دانشجویان دانشگاه تهران به خاطر دخالت‌های استکبار جهانی، اعتراض خود را نشان دادند که تعدادی از دانشجویان در این راه شهید و زخمی شدند.

حاتمی تجلیل از شخصیت دانشجویانی که در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و سکوت را شکستند را فعالیتی ارزنده قلمداد کرد و اظهار داشت: در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه، اعتراض اصلی مردم و دانشجویان، پایمال شدن عزت، استقلال و هویت آن‌ها توسط استکبار جهانی بود.

حاتمی با تأکید بر اینکه بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس از دانشجویان بودند، خاطرنشان کرد: شهدای شانزدهم آذر حرکتی را شروع کردند که نسل جوان بعدی با روحیه جوانمردی در هشت سال دفاع مقدس آن را به اوج شکوفایی رسانند.

جانشین وزیر دفاع با تحسین دانشجویانی که روز شانزدهم آذر، مصداق ظلم را به خوبی تشخیص دادند، افزود: پیام حماسه‌ شانزدهم آذر که مقابله با ظلم است را باید زنده نگه داشت زیرا آمریکا همیشه به ملت ما ظلم روا داشته است.

در پایان این مراسم به تعداد 45 نفر از دانشجویان، دانش‌آموزان و نخبگان برتر فرزندان کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به پاس تلاش‌های مجدانه آنها در راه کسب علم و دانش هدایایی تقدیم شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا