مذاکرات ژنو مصداقی از نرمش قهرمانانه است / قدرت آمریکا روبه افول است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مذاکرات ژنو2 مصداقی از نرمش قهرمانانه بوده و راهبردی در فضای جدید و موقعیت مقتدرانه ایران در منطقه برای اسلام شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   باشگاه خبرنگاران   ، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مسجد امیرالمومنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران حاکم شده است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سی و سومین دوره مسابقات قرآن را برگزار می‌کند.

آل‌هاشم یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه مباحث قرآنی نه تنها در سطح کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران بلکه در دانشگاه‌های ارتش نیز حرف برای گفتن دارد.

وی متذکر شد: باید تلاش شود فرمان رهبری مبنی بر اینکه 10 میلیون حافظ کل قرآن در کشور باشد محقق شود.

آل‌هاشم افزود: امروز ارتش در بعد معنویت حرف برای گفتن دارد و امروز اگر دشمنان از جمهوری اسلامی ایران ترس دارند به برکت حاکم شدن فضای قرآنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات ژنو اشاره کرد و ابراز داشت: پس از سه مرحله گفت‌وگو و مذاکره، جمهوری اسلامی ایران در سوم آذر ماه امسال به توافق رسید که شامل تعهدات طرفین است که بین ایران و کشورهای 1+5 انجام شده و در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است.

آل هاشم عنوان کرد: ضمن حمایت از دیپلماسی ایران، از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در پی‌گیری مذاکرات سخت و فشرده با طرف‌های مقابل تقدیر و قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مذاکراتی که یک طرف یک کشور و سوی دیگر چند کشور حضور داشته باشد مذاکرات بسیار سنگین بوده و دستیابی به توافقی که منافع و خطوط قرمز کشور در آن رعایت شده جای تقدیر دارد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: در توافق صورت گرفته گر چه بخشی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شده ولی با توجه به روند بلند مدت محصول نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه است.

وی تصریح کرد: امروز توافق با مقاومت نظام اسلامی تحت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حمایت و بصیرت مردم انجام شده است.

آل هاشم ادامه داد: نه تنها فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعطیل نشده بلکه هزاران متخصص هسته‌ای در این مراکز مشغول هستند و حق غنی‌سازی ایران توسط کشور سلطه به رسمیت شناخته شده است.

وی اذعان داشت: آمریکا در سال‌های اخیر با عبارت اینکه همه گزینه‌ها روی میز بوده همواره در تهدید جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته و در توافق اخیر حاضر به پذیرش حق مسلم جمهوری اسلامی ایران شده که به قوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

آل هاشم به شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه اشاره و اعلام کرد: این شکست‌ها نشان‌دهنده افول موقعیت و قدرت آمریکا است و این روند در پذیرش حق مسلم ایران در حقوق هسته‌ای ادامه یافته و موجب شکستن سیطره آمریکا در منطقه خواهد بود.

وی تاکید کرد: این توافقات با احترام به خطوط قرمز ایران، عدم خروج اورانیوم غنی‌شده و ادامه غنی‌سازی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده و نشان‌دهنده اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در پی‌گیری مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

آل هاشم یادآور شد: برخی کشورهای منطقه درباره موضوع هسته‌ای ایران مواضع خصمانه‌ای داشتند و به ویژه رژیم صهیونیستی که دارای صدها کلاهک هسته‌ای بوده در سال‌های اخیر با تبلیغات گسترده ایران هراسی را در منطقه دامن زده و توافق ژنو هرگونه بهانه غیر صلح آمیز بودن را از آنان سلب کرد.

وی ادامه داد: از این رو شاهد عصبانیت رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه از جمله عربستان شده است.

آل هاشم تصریح کرد: توافق انجام شده گام نخست برای توافق نهایی بوده و این توافقنامه اساسا ماهیت سیاسی دارد و آثار مثبت اقتصادی می‌تواند متوجه ایران شود.

وی اضافه کرد: در مقابل تاثیرات مثبت اقتصادی ایران همچنان باید صبوری داشته باشد.

آل هاشم در پایان اظهار داشت: توافق صورت گرفته مصداقی از نرمش قهرمانانه بوده و راهبردی که در فضای جدید و موقعیت مقتدرانه ایران در منطقه برای اسلام شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: نتیجه‌بخش بودن این راهبرد نشان از تیزبینی و اشراف مقام معظم رهبری در موضوعات بین‌المللی دارد./س


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا