ستاد کل نیروهای مسلح را بهتر بشناسید
تاريخ : 14 / 9 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل,بسیج مردمی,پایگاه مردمی, | 16:20 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در کشور است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ستاد کل نیروهای مسلح" نهادی نظامی است که مسئولیت هماهنگی میان همه قوای نظامی را در نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده دارد. رئیس این نهاد توسط فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تعیین و منصوب می‌شود.

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در کشور است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد. این ستاد به‌طور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

به علت وجود برخی اختلاف نظرها میان ستاد مشترک ارتش و فرماندهی سپاه که در جریان عملیات‌های نظامی به وجود می‌آمد مسئولان ارشد کشور در اواخر جنگ تحمیلی، تصمیم به تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح گرفتند تا این ستاد به عنوان مرجع عالی‌تر، مسائل موجود را حل و فصل کند.

در ابتدای شکل‌گیری ستاد کل نیروهای مسلح، شخص نخست‌وزیر مسئولیت آن را بر عهده داشت. در سال ۱۳۶۸ "سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی" به ریاست این ستاد منصوب شد و از آن زمان تاکنون این سمت را عهده‌دار است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا