منافع ملی هیچ کشوری بدون امنیت منطقه‌ای محقق نخواهد شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::افزایش ۲ برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

امیر علی غلامزاده رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در گفتگویی، با اشاره به اهمیت تجهیزات در نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش، نیرویی است که تمام مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری بر تجهیزات محور بودن و هویت داشتن پرسنل آن تاکید داشته‌اند. منظور از هویت نیز خرد، عزم و شجاعت است.

* نصب رادار جدید «عصر» بر روی سهند و جماران

غلامزاده با بیان اینکه وقتی تجهیزات جدیدی ساخته می‌شود باید جایگزین تجهیزات قدیمی شود، به ساخت رادار جدید آرایه فازی «عصر» اشاره کرد و اظهار داشت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

وی درخصوص نقش این رادار در توانمند شدن یگان‌های نداجا تاکید کرد: بُرد این رادار حداقل 200 کیلومتر است لذا وقتی چشم شما فضای بیشتری را در مقابل ببیند، امکان اینکه بتوانید تصمیم‌گیری بهتری کنید و زمان عکس‌العمل بهتری داشته باشید، بیشتر می‌شود به همین دلیل این رادار خیلی به ما در کشف و رهگیری اجسامی که قبلا برای ما سخت‌تر بود، کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص میزان تولید این رادار نیز گفت: رادارها و سیستم‌هایی که تولید می‌کنیم مثل سیستم ناوشکن جماران و ناو پیکان و رادارهای غیره، بنا به نیازی که از سوی ستادهای بالاتر به ما ارجاع می‌شود، ساخته می‌شود.

* افزایش 2برابری تسلیحات و توان دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

وی در بخش دیگری از گفتگو با فارس، ضمن اشاره به خصوصیات ناوشکن سهند که در دست ساخت است، گفت: اولین ویژگی ناوشکن سهند این است که قابلیت رادارگریزی به میزان 30 درصد افزایش یافته و شکل بدنه آن باعث شده تا کشف آن توسط رادار سخت‌تر شود.

غلامزاده ادامه داد: ویژگی دیگر آن این است که مخازن و انبارهایش به نحوی طراحی شده تا مدت دریانوردی آن به میزان 2 برابر جماران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همچنین رادارها و سیستم‌های تسلیحاتی آن حداقل به میزان 2 برابر افزایش پیدا کرده و سیستم‌های جدید جنگال هم روی آن نصب شده است.

وی همچنین اعلام کرد که رادار آرایه فازی عصر نیز بر روی ناوشکن سهند نصب می‌شود و افزود: البته این در صورتی است که تا زمان عملیاتی شدن این ناوشکن رادار جدیدتری تولید نشود زیرا در این صورت رادار جدید روی آن نصب خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا