منافع کشور را در آب‌های آزاد حفظ می‌کنیم/ رونمایی از «اسکورت» و گوهران دریایی»

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

  

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رشادت‌های دفاع مقدس باعث شده است امروزه با اقتدار تمام ضمن حضور در آب‌های بین‌المللی، از منافع کشورمان از جمله کشتی‌های باری و نفتی نفتی حفاظت کنیم.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که در «همایش از موج تا اوج» در مجتمع فرهنگی اجتماعی امام علی (ع) شهرک گلستان سخن می‌گفت،با اشاره به وجود 3000 کیلومتر مرز دریایی ایران با کشورهای دیگر اظهار کرد: باید از منابع دریایی به نحو احسن استفاده کنیم اما به عنوان مثال در بخش منابع غذایی آنطور که باید نتوانسته‌ایم از این منابع استفاده کنیم. بزرگترین منابع در کف دریا وجود دارد که به میراث بشریت معروف است.

وی ادامه داد: بالای 90 درصد واردات و صادرات کشور از دریا انجام می‌شود. همچنین دریا محل دیپلماسی، انتقال فرهنگ، گردشگری و... است و برای بهره‌برداری از این منابع، نیروی دریایی باید ممتاز باشد تا توسعه دریامحوری کاملا محقق شود

دریادار سیاری در ادامه با اشاره به وظایف مختلف نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن در زمان جنگ تحمیلی می‌خواست ضمن آسیب‌رساندن به مناطقی همچون جزیره خارک، چاه‌های نفت،محاصره بندر امام خمینی (ره) و ... ما را از نظر اقتصادی شکست بدهد و اینجا بود که نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد زیرا 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود که نیروی دریایی ارتش در روز هفتم آذرماه 1359 طی عملیات «مروارید» کمر نیروی دریایی عراق را شکست و آن را تا پایان جنگ تحمیلی ناکار کرد به صورتی که پای عراق از صحنه آب‌های شمال خلیج فارس قطع شد.

وی یادآور شد: چنین اقداماتی باعث شد قدرت نیروی دریایی و البته قدرت ایران اسلامی در منطقه و فرامنطقه به معرض نمایش گذاشته شود. رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی با تأسی به فرهنگ عاشورا جنگیدند و جایگاه ایران را در دریا ارتقا داده و سیادت دریایی خود را ثابت کردند.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های چند تن از شهدای نیروی دریایی ارتش با اهدای هدایایی تقدیر و از کتاب‌ها «اسکورت» و گوهران دریایی» رونمایی شد.

از نویسندگان این دو کتاب، علیرضا اخلاقی و اقدس کاظمی هم تقدیر شد.

تقدیر از ناخدا هوشنگ صمدی و ناخدا اسماعیل بابایی دیگر بخش دیگر این مراسم بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا