نیروی دریایی ایران پیام‌آور صلح و دوستی و حافظ امنیت پایدار در منطقه است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌الملل و صیانت از حمل و نقل دریایی کشور گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده همواره پیام‌آور صلح و دوستی و حافظ امنیت پایدار در منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار دکتر "حسین دهقان"، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و صیانت از حمل و نقل دریایی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان داده از عناصر اصلی تأمین کننده امنیت خلیج فارس و دریای عمان است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هدف نیروی دریایی ساماندهی نیروی نظامی در تراز ملت و آرمان‌های نظام اسلامی است» خاطرنشان کرد: وزارت دفاع آمادگی دارد همچون گذشته، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن به یک تراز جهانی جهت حضور در آب‌های سرزمینی و آزاد یاری و پشتیبانی کند.

"وزیر دفاع" در ادامه سخنانش اظهار داشت: وزارت دفاع به منظور پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای دریایی ارتش و سپاه با ایجاد سازمان صنایع دریایی، سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام داده است و به‌حمدالله امروز در شرایطی است که قادر است به نحو مطلوب، نیازمندی‌های آنان را تأمین کند.

"سردار دهقان" تصریح کرد: طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، سبک، نیمه سنگین و سنگین، نظیر ناوچه های موشک انداز ذوالفقار، ناوشکن پیشرفته جماران 2، زیردریایی السابحات، قائم، میدجت و غدیر، هوا ناو در کلاس‌های مختلف، قایق‌های پرنده در کلاس‌های مختلف، حوضچه های شناور در تناژهای مختلف، بخشی از پشتیبانی‌های وزارت دفاع در این حوزه به شمار می‌رود.

وی طراحی و ساخت نخستین زیردریایی نیمه سنگین کشور با نام "فاتح" را از دیگر اقدامات وزارت دفاع در این حوزه برشمرد و گفت: با الحاق این زیردریایی پیشرفته در آینده به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

"وزیر دفاع" در ادامه با ستودن رشادت‌های دریادلان نیروی دریایی درانهدام و محبوس کردن توان دریایی دشمن در جنگ تحمیلی افزود: ایجاد و برقراری امنیت در خلیج فارس و دریای عمان جهت مبادلات تجاری کشتی‌ها و نفت کش‌ها و تعامل با سایر کشورها از جمله تلاش‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است.

سردار دهقان با اشاره به اهمیت فوق‌العاده دریا و منابع دریایی کشورمان تاکید کرد: فعال کردن ظرفیت‌های کشور در این حوزه می‌تواند در شکل گیری حماسه اقتصادی بسیار تعیین کننده باشد و نیروی دریایی قطعاً در این در این حوزه نیز تأثیرگذار است.

وی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر و فداکار این نیرو هفتم آذر، روز نیروی دریایی را به فرمانده معظم کل قوا و دریادلان نیروی پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا