اولین ویژگی‌های ناو منحصر به فرد «خلیج فارس» در مقایسه با «جماران»

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::ناو آموزشی رزمی خلیج فارس در مقایسه با ناوشکن جماران به لحاظ اندازه، بزرگتر بوده و از تعداد پرسنل بیشتری نیز برخوردار است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، چندی پیش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس از طراحی پروژه مهم لقمان، با هدف ساخت ناو منحصر به فرد آموزشی رزمی منطقه خبر داد و گفت: «خلیج فارس» یک ناو آموزشی است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه بخش اعظمی از آموزش‌ها علاوه بر جنبه تئوریک، جنبه عملی دارد و دانشجو حتما باید برای دریانوردی، چندین روز به آبهای آزاد برود و در صحنه عمل، آموزش ببیند.

سیاری در این گفتگو خاطرنشان کرد: طرح ساخت ناو «خلیج فارس»، 28 شهریور سال گذشته در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه شد و ایشان نیز آن را تایید کردند.

اولین تصویر از ماکت ناو آموزشی رزمی خلیج فارس

وی با بیان اینکه کار طراحی مفهومی این ناو در حال انجام است، تصریح کرد: ان شاءالله کار ساخت این شناور نیز از سال جاری آغاز خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به فارس گفته بود که با ساخت این ناو، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه خواهد بود که از این نوع شناور برخوردار است.

در همین راستا امروز در حاشیه مراسم رونمایی از جدیدترین رادار نیروی دریایی با نام «عصر»، امیر سیاری از افتتاح یکی از مراحل ساخت ناو خلیج فارس در بندرعباس در روز شنبه خبر داد و افزود: این مراسم با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش برگزار خواهد شد.

همچنین بنا بر گفته امیر دریادار غلامزاده، وزن ناو آموزشی خلیج فارس حدود 5 برابر ناوشکن جماران، تعداد پرسنل آن 6 تا 7 برابر و اندازه آن نیز 2 تا 3 برابر جماران خواهد بود.

ناوشکن خلیج فارس

غلامزاده افزود: به لحاظ تسلیحات نیز ناو خلیج فارس از سامانه‌های بسیار بیشتری نسبت به ناوشکن جماران برخوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا