بسیج بدنه اصلی جامعه دفاعی کشور است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون مجاهدت جوانان برومندی است که در کسوت بسیجی، فداکاری کردند تا ایران و نظام انقلاب استوار بایستد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش   به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با پنجم آذر ماه سالروز تأسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره)، در جمع گروهی از کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی با اشاره به حماسه آفرینی بسیج در مقاطع حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی بویژه در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: تفکر و روحیه بسیجی حماسه ساز و ظفرآفرین است.

وی افزود: مقاومت عاشورایی مردم در روزهای آغازین جنگ تحمیلی در شهرهای مرزی و خلق فتوحات بزرگی همچون شکست حصر آبادان، فتح خرمشهر، آزادسازی سوسنگرد و بستان و دیگر مناطق اشغالی و سایر موفقیت ها و مقاومت های خیره کننده ملت ایران در طول 34 سال گذشته که هر کدام حماسه ای بزرگ، ماندگار و افتخارآمیز است؛ ناشی از تفکر و روحیه بسیجی است که با فرماندهی و هدایت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به منصه ظهور رسیده است.

وزیر دفاع تأکید کرد: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز در سالی که بدین نام نامگذاری شده در سایه تفکر و روحیه بسیجی تحقق یافته و انشاءالله کامل خواهد شد.

سردار حسین دهقان پیروزی و حماسه آفرینی مردم فلسطین و لبنان در برابر  تعرضات رژیم صهیونیستی را ناشی از همین تفکر ارزیابی کرد و افزود: تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر حاکمیت تفکر بسیجی و شکل گیری ارتش بیست میلیونی در ایران و تشکیل بسیج جهان اسلام ناشی از نقش آفرینی تعیین کننده این تفکر در خلق حماسه بزرگ یعنی پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.

سردار دهقان در تشریح رمز حماسه آفرینی تفکر و روحیه بسیجی گفت: علت حماسه آفرینی تفکر بسیجی به دلیل ریشه داشتن این تفکر در فرهنگ عاشورا، حماسه حسینی و حماسه زینب کبری (سلام الله علیها) است که در فرمایشات اخیر فرمانده معظم کل قوا در جمع فرماندهان بسیج ابعاد و ویژگی های آن به تفصیل تشریح شد.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفان از فرامین راهبردی و تاریخی حضرت امام خمینی (ره)بشمار می رود که بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه بوده و ایران اسلامی را در برابر توطئه ها و تهدیدات دشمن مصونیت بخشیده است.

وی خاطر نشان کرد: توصیف ها و تعابیر زیبا و ارزشمندی که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون بسیج و بسیجیان فرموده اند نشان از اهمیت و ارزش والا و بالایی است که این نهاد مقدس مردمی و بسیجیان دارند.

سردار دهقان همچنین گفت: وقتی حضرت امام با آن مقامات معنوی می فرماید، من به حال بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم با بسیجیانم محشور گرداند و یا مقام معظم رهبری از بسیج به‌عنوان مظهر عزت و عظمت ملت یاد می‌کنند، ضمن اینکه ارزش بسیج و بسیجیان را نشان می‌دهد، وظیفه ما را بعنوان یک بسیجی، نسبت به حفظ و تعمیق تفکر و فرهنگ بسیجی بسیار سنگین می کند.

وزیر دفاع، صدق، خلوص، اخلاق حسنه، خستگی ناپذیری، مجاهدت بی وقفه، بی ادعایی، گمنامی، تواضع، ساده زیستی، صبوری، مقاومت، ولایت پذیری، تحول گرایی، شهادت طلبی و خدمت بی منت را از ویژگی برجسته بسیج و بسیجیان ذکر کرد و افزود: حفظ و تعمیق این ارزش ها موجب تقویت جاذبه های بسیج و توسعه تفکر و تشکل بسیج این نهاد ارزشمند خواهد شد.

سردار دهقان، اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت جوانان برومندی دانست که در کسوت بسیجی، فداکاری کردند تا ایران و نظام انقلاب استوار بایستد.

وی تأکید کرد: بسیج بدنه اصلی جامعه دفاعی کشور است و نیروهای مسلح با اتصال به شبکه بسیج در بدنه مردمی گسترش یافته و پشتوانه اجتماعی نهادینه شده‌ای دارند.

وزیر دفاع با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، بسیج محدود در همین تعدادی که در سازمان بسیجند نمی‌شود و معنای بسیج را حضور متن مردم در عرصه  فعالیت های اساسی برای ملت و کشور توصیف کردند، گفت: ارتش بیست میلیونی که از آرمان های بنیانگذار بسیج، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است با این نگرش بسیط قابل تحقق و شکل گیری است.

وزیر دفاع  دستان پرتوان، اراده های سترگ و حضور پرصلابت بسیج در عرصه های گوناگون را با توجه به تجربه خط شکنی و بن بست شکنی بسیج بویژه در دوران دفاع مقدس، حلال مسائل و مشکلات و موجب تعالی و پیشرفت کشور دانست.

سردار دهقان در پایان سخنان خود با گرامیداشت پنجم آذر، سی و چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر، رزمندگان و ایثارگران سرافراز بسیجی، حمایت و تقویت بسیج را بعنوان یکی از سیاست های راهبردی دولت یازدهم مورد تأکید قرار داد و گفت: وزارت دفاع و دولت از همه ظرفیت های ممکن برای پشتیبانی از تحقق کامل ارتش 20 میلیونی بسیج استفاده خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا