انجام نخستین عمل جراحی ستون فقرات بسته کشور در بیمارستان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::اولین عمل جراحی آندروسکوپی ستون فقرات به روش بسته و بدون درد و خون‌ریزی در کشور، صبح امروز در بیمارستان 501 امام رضا(ع) ارتش با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ پزشک دکتر "غلام‌حسین چایچی" رئیس بیمارستان 501 ارتش با اعلام این مطلب گفت: در این روش با برش کوچکی که روی پوست با بی حسی موضعی ایجاد می‌شود با کمک سیستم­های آندروسکوپ و رادیولوژی حین جراحی و مانیتورینگ؛ کلیه اعمال جراحی ناحیه کمر اعم از بیماری‌های دژنراتیو شامل تنگی کانال نخاع و بی ثباتی انجام می‌شود.
 
چایچی افزود: کاهش چشم‌گیر دردهای بعد ازعمل، عدم خون‌ریزی، کاهش زمان بستری، برگشت سریع بیمار به کار و فعالیت‌های روزانه و کاهش نیاز به مراقبت­های پرستاری و پزشکی، از جمله مزیت‌های عمل جراحی به روش بسته به صورت وسیله‌گذاری و تثبیت مهره‌های ستون فقرات است.
 
رئیس بیمارستان 501 ارتش در ادامه گفت: هر چند هزینه انجام این عمل نسبت به روش مرسوم کمی بیشتر است اما با توجه به کاهش شدید عوارض پس از عمل برای بیماران و خانواده های آنان، این نوع عمل از صرفه جویی قابل ملاحظه ای برخوردار است.
 
دکتر چایچی در ادامه  گفت: در بیمارستان 501 امام رضا (ع) ارتش که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آجا فعالیت می کند و یکی از بهترین مراکز درمانی کشور است، سالانه بیش از یک هزار عمل جراحی ستون فقرات انجام می‌شود.

در ادامه نیز دکتر "سید علیرضا بصام پور"، فوق تخصص بیماری‌های ستون فقرات که این عمل موفقیت‌آمیز را انجام داد در این خصوص گفت: در روش مرسوم که با بیهوشی عمومی صورت می‌پذیرفت بعد از عمل جراحی بیمار باید حداقل به مدت یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه و بخش عادی بیمارستان بستری باشد درد بیمار زیاد بوده و بازگشت به فعالیت‌های روزانه با فیزیوتراپی‌های مکرر امکان‌پذیر بود که بار مالی زیادی را به بیمار و خانواده‌ها وارد می ساخت، اما با روش جدید که بدون خون‌ریزی و با استفاده از بیهوشی موضعی و حداقل عوارض پس از عمل جراحی انجام می‌شود، ضمن وسیله‌گذاری و پیچ‌گذاری در بین مهره‌های ستون فقرات، فیوژن یا حمایت استخوانی از پیچ های جا گذاری شده نیز با دقت صورت می‌گیرد.

بصام پور که تاکنون 56 عمل جراحی ستون فقرات را انجام داده است؛ این عمل را با روش جدید بر روی فردی 70 ساله که در مهره های ستون فقرات دچار سرخوردگی و پارگی دیسک شده است صبح امروز با موفقیت انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکان ارتش معمولاً در انجام عمل های جراحی حساس در کشور پیشگام هستند، گفت: شاید یکی از دلایل آن حضور پررنگ پزشکان ارتش در مناطق حساس عملیاتی سال های دفاع مقدس باشد که تجربه گرانبهایی برای آنان بوده است. ضمن این که بیمارستان های ارتش نیز به دلیل دارا بودن تجهیزات خاص و پیشرفته همواره مورد مراجعه بیماران زیادی هستند که همین عامل نیز موجب می شود پزشکان ارتش در انجام عمل های جراحی تجربه و تبحر خاصی پیدا کنند.

گفتنی است عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته همراه با وسیله گذاری و پیچ گذاری و فیوژن مهره ها به دلیل کاهش شدید عوارض پس از عمل و نیز کاهش قابل ملاحظه هزینه های درمانی بیماران در کشور و بلکه در عرصه بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا