مروری بر عملیات آفندی نصر
تاريخ : 3 / 9 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج مردمی,پایگاه مردمی, | 20:50 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::عملیات «نصر 9» شصت و پنجمین عملیات آفندی ارتش می باشد که به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه 1366 توسط لشگر 64 پیاده نیروی زمینی ارتش با رمز یا مولای متقیان (ع) انجام شد

 

 

 

 

عملیات «نصر 9» شصت و پنجمین عملیات آفندی ارتش می باشد که به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه 1366 توسط لشگر 64 پیاده نیروی زمینی ارتش با رمز یا مولای متقیان (ع) انجام شد.

 

 منطقه عمومی حاج عمران از زمان عملیات والفجر 2 و تصرف ارتفاعات حساس منطقه توسط یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه مورد توجه بعثی ها بود و هر چند وقت یکبار عملیاتی برای اشغال این ارتفاعات صورت می پذیرفت. تقریباً آخرین فعالیت های انجام شده در این منطقه به انجام عملیات نصر 9 بر می گردد که لشکر 64 پیاده ارومیه از نیروی زمینی ارتش با 4 گردان به همراهی یک گردان از تیپ تکاور با آگاهی از حضور عناصر منافقین در کنار یگانهای عراقی طرحی را آماده ساختند تا با اجرای آن بتوانند تپه شهداء را مجدداً تصرف نمایند. این عملیات سه روز به طول انجامید و در سوم آذر ماه با موفقیت به پایان رسید.

 

در این عملیات گردان های 109، 117، 132و 198 لشگر 64 پیاده و گردان 795 تیپ 25 تکاور نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی یگانهای توپخانه و هوانیروز قهرمان شرکت داشتند.

 

نتیجه عملیات:

-  تپه شهداء در یورش اولیه توسط نیروهای خودی آزاد شد.

- 1800 نفر از عراقیها به همراه 80 نفر از منافقین کشته و زخمی شدند و یکصد نفر به اسارت درآمدند.

-  3 دستگاه تانک و نفربر، 19 عراده توپ، 10 قبضه خمپاره انداز، 60 دستگاه خودرو و بیش از 450 قبضه انواع سلاح های سبک به همراه 6 انبار مهمات از عراق منهدم گردید.

- تعداد زیادی جنگ افزار سبک و سنگین و وسایل مخابراتی و مقادیر فراوانی از انواع مهمات به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا