تلاش می‌کنیم فرهنگ مقاومت را به نسل جدید و کشورهای مسلمان منتقل کنیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت، اولویت اصلی ماست و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را به نسل جدید و کشورهای مسلمان و همه مللی که تحت ظلم استکبار قرار گرفته‌اند، منتقل کنیم.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر "محمدحسن نامی" جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد اظهار داشت: دفاع مقدس بر اساس سه رکن اصلی عقلانیت، معنویت و حماسه رخ داد و این سه رکن، دشمن تا بن دندان مسلح را در خیال‌های خامی که برای ایران داشت، ناکام گذاشت.

وی با تشریح بُعد حماسی دفاع مقدس افزود: کاری که به لحاظ حماسی هم در بعد معنوی و هم در بعد مادی جنگ تحمیلی انجام شد در طول تاریخ ایران و جهان بی‌سابقه بود.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به‌ویژه نیروهای بسیج، هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی حماسه خلق کردند و نمونه آن در تاریخ وجود ندارد.
 
وی عنوان کرد: از نظر مادی، دشمن با تمام توان به ایران حمله کرد و مرز طولانی و مشترک را مورد حمله قرار داد در حالی که ایران انتظار چنین حمله‌ای را نداشت.
 
امیر نامی کرد: امکانات مادی دشمن از همه لحاظ به حدی بود که اگر قرار بود این جنگ را مادیات پیش ببرد، به طور قطع پیروز بود و دشمن را به نتیجه‌ای که می‌خواست، می‌رساند اما آن‌ها فکر معنویت را نکرده بودند و برای آن هیچ پیش‌بینی نداشتند.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در مقابل دشمنی که به لحاظ داشته‌های مادی کاملاً مسلح بود، امامی قرار داشت که همه مردم ایران گوش به فرمان او بودند.
 
وی عنوان کرد: استراتژی ما از ابتدا عاشورایی بوده و این استراتژی ادامه خواهد داشت.
 
امیر نامی تصریح کرد: بر اساس این استراتژی، کشور ایران نه به کسی ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم کسی می‌رود و این از فرهنگ ایستادگی و مقاومت ما نشات گرفته است.
 
وی اظهار داشت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت، اولویت اصلی ماست و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را به نسل جدید و کشورهای مسلمان و همه مللی که تحت ظلم استکبار قرار گرفته‌اند، منتقل کنیم.
 
امیر نامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما بر دوش مردم بوده و این فرهنگ نیز باید به میان مردم برود و توسط همان افراد به همه جهان صادر شود.
 
وی اظهار داشت: فرماندهان جنگ از تکنیک‌های مختلف در آن شرایط سخت استفاده می‌کردند و روی تک تک آن‌ها فکر و کار می‌شد و اگر غیر از این بود، شکست ما قطعی و اشغال خاک کشور حتمی بود.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات‌های بسیار سختی را انجام دادیم که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا، یک مرحله از این عملیات‌ها یک عملیات کامل محسوب می‌شود اما فرماندهان ما با تکنیک و فکر و اندیشه، چندین عملیات را در قالب یک عملیات ساماندهی می‌کردند.
 
گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های سید هدایت بنی‌فاطمه تجلیل و محمد رجبی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد معرفی شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا