ناوگروه بیست و هشتم نداجا عازم آب‌های آزاد شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::بیست و هشتمین ناوگروه ارتش، با همراهی یک فروند زیردریایی کیلوکلاس، عازم آب‌های آزاد و بین‌المللی شد

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل   فارس، بیست هشتمین ناوگروه ارتش، شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن رزمی اطلاعاتی البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی عازم آبهای آزاد و بین‌المللی شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم بدرقه این ناوگروه گفت: ناوگروه بیست وهشتم وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آبهای آزاد به عهده دارند.

سیاری افزود: ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی درحدود 8 هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراهی زیردریایی در این ناوگروه را نشان از برتری و توان دفاع دریایی ایران دانست و گفت: امروز دانش تعمیر نگهداری و حتی طراحی و ساخت انواع شناور زیر سطحی در ایران بومی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در مراسم استقبال از ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس گفت: ناوگروه بیست و هفتم در چند نوبت جلوی دزدی دریایی از کشتی‌های ایرانی را گرفت و موفق به رصد شناورهای فرامنطقه‌ایی و برقراری امنیت تردد ایمن دریایی برای کشتی‌های عبوری سایر کشورهای جهان شد.

سیاری افزود: ناوشکن اطلاعاتی رزمی سبلان و ناوهای لارک و خارک در ترکیب ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از 93 روز دریانوردی و پیمایش حدود 9 هزار مایل دریایی در آبهای شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ به میهن بازگشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا