پهپاد ایرانی نماد شکست تحریم‌ها/ ایران بزرگترین سازنده پهپاد در منطقه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::نهادهای نظامی کشورمان به منظور بالا بردن توان نظامی کشور تاکنون انواع مختلفی از پهپادها را طراحی و تولید کرده‌اند و ما هر روزه شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این عرصه هستیم، تا جایی که برخی از کارشناسان این حوزه بارها گفته‌اند که ایران جایگاه اول منطقه را در این عرصه از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس، در دنیای کنونی بکارگیری تسلیحات نوین نظامی در یک کشور نه‌تنها از لحاظ نظامی، بلکه از لحاظ سیاسی و اقتصادی نیز آن کشور را مقتدر می‌سازد.

یکی از مهمترین سلاح‌های نظامی در حال حاضر هواپیماها و هواگردها هستند که در عملیات‌های تهاجمی علیه دشمن جزء مقتدرترین سلاح‌های نظامی به شمار می‌آیند، اما با توجه به خطراتی که ممکن است در این عملیات‌ها وجود داشته باشد طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین که از راه دور کنترل می‌شوند یکی از راهبردهای موثر نظامی به حساب می‌آید که امروزه شاهد پیشرفت در این فن‌آوری با قابلیت‌های بالا در کشور هستیم؛ اما اینجا یک سوال پیش می‌آید که چگونه با این همه تحریم باز هم غیورمردان ما در سخت‌ترین شرایط، حماسه‌ای نو آفریده‌اند؟

نهادهای نظامی کشورمان، اعم از وزارت دفاع، سپاه و ارتش به منظور بالابردن توان نظامی کشور و با توجه به تحریم‌های دشمن، در شرایط سخت و دشواری تا به اکنون انواع مختلفی از این پهپادها را طراحی و تولید کرده‌اند و ما هر روزه شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این عرصه هستیم، تا جایی که برخی از کارشناسان این حوزه، بارها گفته‌اند که ایران جایگاه اول منطقه را از آن خود کرده است.

در ادامه ی این گزارش، به معرفی مهمترین پهپادهای ایرانی می‌پردازیم.

* پهپاد رعد
 
این هواپیمای بدون سرنشین، یکی از پهپادهای تهاجمی نیروهای مسلح است که نقشی کلیدی را در مقابله با دشمن ایفا می کند. رعد هدف‌ها را مورد شناسایی قرار داده و با حمل مواد منفجره به مقدار بالا تا شعاع 100کیلومتر در ساعت پرواز کرده و بعد از شناسایی هدف خود را نابود می‌کند.
 
از جمله توانایی‌های این پهپاد می‌توان به سرعت بالغ بر 250 کیلومتر در ساعت و پرواز تا 11 هزار پا اشاره کرد که این خود قدرت بسیار بالایی برای نیروهای مسلح به حساب می‌آید.
 
* پهپاد جت کرار
 
این پهپاد نیز از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است . کرار می‌تواند به مواضع دشمن خیلی عمیق ورود کرده و باسرعت بیش از 900 کیلومتر در ساعت با فاصله هزار متری دشمن را مورد اصابت بمب‌هایش قراردهد، توانایی پرتاب 4 موشک کروز رادارگریز نیز یکی دیگر از توانایی‌های بی نظیر کرار است.
 
 
 
* پهپاد مهاجر
 
یکی از معروف‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین "مهاجر" است که در کشور مقتدر ایران چند نوع مختلف از آن تولید شده است. مهاجر 2 که یکی از مهاجرهای پیشرفته ی ایرانی است با سرعتی بالغ بر 210 کیلومتر بر ساعت و به صورت مداوم بیش از یک ساعت پرواز می کند که بسیار در جهت آموزش نیروهای پدافندی بسیار ارزشمند است.
 
* پهپاد حماسه
 
پهپاد حماسه نیز یکی از پهپادهایی است که توسط نیروهای حماسی و پر اقتدار وزارت دفاع ساخته شد، این هواپیما مدامت پرواز بسیار بالایی را دارد؛ البته با ارتفاعی متفاوت‌تر از دیگر پهپادها.
 
یکی دیگر از توانایی‌های این پهپاد که ان را از دیگر پهپادها متمایز می‌کند، رادارگزیری آن است و توسط دشمن شناسایی نخواهد شد.
 
 
این هواپیمای بدون سرنشین ساخته شد تا به جهانیان ثابت شود هر چقدر دایره ی تحریم‌ها تنگ‌تر شود، بدانند و بخوانند که ایران دست از قدرت بازدارندگی برنمی‌دارد و با تمام مشکلات و سدهای روبرویش بازهم در سطح نخست جهان خواهد ایستاد.
 
* پهپاد فطرس
 
این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر ، سقف پرواز 25000پا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت‌های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک‌های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت‌های رزمی را انجام دهد.
 
مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله‌های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده‌ها، دیده‌بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش‌سوزی و سیل، محیط‌بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس‌های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت‌های پهپاد فطرس است.
 
سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع، امروز در مراسم رونمایی از" پهپاد فطرس" گفت: مدل‌ها و طرح‌های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی داریم که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهیم کرد.
 
آنچه که در چند سطر مختصر گفته شد تنها قطره‌ای از دریای توانایی‌ها و قدرت نظامی کشورمان بود که نیروهای ایثارگر و از خود گذشته ی این مرز و بوم پر صلابت توانستند به جهانیان ثابت کنند هرگز از آرمان‌هایشان دست نخواهند کشید و برای مقابله با دشمن تا آخرین لحظه مطیع محض فرمان ولی امر خود بوده و خواهند بود.
 
نیروهای مسلح کشورمان برای اثبات توانمندی‌شان با به دام انداختن پهپاد پیشرفته آمریکایی RQ170 که شامل آخرین تکنولوژی‌های آمریکا در این حوزه بود قدرت خود را به رخ دنیا کشیدند.
 
در حال حاضر ایران اسلامی در زمره بزرگ‌ترین تولید کنندگان پهپاد در جهان قرار دارد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا