دوران دفاع مقدس به ما آموخت که استکبار قابل اعتماد نیست
 
 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دوران دفاع مقدس به ما آموخت که استکبار قابل اعتماد نیست و ما اگر در آن مقطع به دشمنان اعتماد می‌کردیم معلوم نبود الان دچار چه سرنوشتی می‌شدیم.
 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری فارس ب ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین همایش بررسی و تحلیل سلسله عملیات‌های غرب اهواز به ویژه عملیات آزادسازی سوسنگرد، طی سخنانی به عوامل شکل‌گیری جنگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: استکبار از پیروزی سریع انقلاب شکوهمند اسلامی درایران بسیار شگفت زده شده بود و به همین جهت با انواع توطئه و ترورها در اوایل انقلاب درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی بود اما وقتی از این راه به نتیجه نرسید جنگ تحمیلی را گزینه پیش روی خود قرار داد.

آل هاشم ادامه داد: صدام به نیابت از استکبار وارد جنگ با ایران شد و اعلام کرد اهواز را ظرف سه روز و تهران را ظرف یک هفته به تصرف خود در خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به اهداف و برنامه های صدام و حامیانش در به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی اشاره و تصرف بخشی از خاک کشور، جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی، مقابله با اسلام و تسلط بر نفت منطقه از جمله این اهداف برشمرد و افزود: به لطف خدا و جانفشانی های رزمندگان اسلان هیچ یک از این اهداف محقق نشد و پیروزی نهایی نصب ملت قهرمان ایران اسلامی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود به اهداف و انگیزه‌های تجاوز رژیم بعثی به خاک میهن اسلامی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و در خصوص نقش معظم له در دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات آزادسازی سوسنگرد، تصریح کرد: حضور ایشان در دفاع مقدس را در چند محور می‌توان بررسی کرد که نماینده امام (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در ارتش، نماینده امام در شورای عالی دفاع، حضور و پایه گذاری ستاد جنگ‌های نامنظم به همراه شهید چمران و همچنین در جایگاه رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع از جمله این نقش‌ها است.

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه آزادسازی سوسنگرد، تنها یک عملیات صرفا نظامی نبود، بلکه به منزله صیانت از انقلاب و دستاوردهای  آن بود، افزود: یکی از نکته‌های مهم این عملیات، توجه به جایگاه حضرت امام خمینی( رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و صدور پیام تاریخی ایشان است که فرمودند: «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود».

وی ادامه داد: موضوع دیگر، حضور موثر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در صحنه‌های گوناگون نبرد به خصوص عملیات آزاد سازی سوسنگرد است که به ‌عنوان نماینده امام(ره) در صحنه حضور داشتند و با وجود مخالفت‌های بنی‌صدر در خصوص در اختیار قرار دادن نیرو، تدبیرمعظم له در نهایت این اماکن را فراهم و سوسنگرد آزاد شد.

آل‌هاشم  با بیان اینکه در جریان صدور پیام تاریخی امام خمینی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) خطاب به فرمانده فقید لشکر 92 زرهی اهواز، اظهار داشت: ولایتمداری کارکنان ارتش و نیروهای مسلح، وحدت تمام نیروهای حاضر در صحنه اعم از ارتش، سپاه، جهادسازندگی، نیروهای مردمی، بومی و عشایر، گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران و حتی نیروهای ژاندارمری باعث شد تا دراین جنگ به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود، اظهار داشت: اگر سوسنگرد سقوط می‌کرد و دشمن به منطقه دسترسی پیدا می کرد اهواز حتما سقوط می کرد و صدمات بسیار زیادی بر انقلاب وارد می‌شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه عوامل داخل وابسته به استکبار جهانی هم با آن‌سوی مرزها هماهنگ بودند، ادامه داد: در آن روز قطب‌زاده معدوم که مسئولیت سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی را برعهده داشت حتی جریان آزادسازی سوسنگرد را مطرح نکرد و اطلاعیه 299 ستاد هم از صداوسیما پخش نشد.

وی با بیان این نکته که آن چیزی که ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند، وحدت حول محور ولایت بود، اظهار داشت: در این مقطع حساس که دشمنان با تمام عده و عده به صحنه آمده‌اند تا همان راهبر ابتدای جنگ که براندازی نظام است را اجرا کنند، وحدت، ولایتمداری و بصیرت بهترین گزینه برای مقابله با این تهاجم است.

وی در پایان با بیان این نکته که امروز دشمنان نظام راهبردهای متنوعی را برای براندازی یا تضعیف نظام  اسلامی طراحی کرده‌اند، افزود: دوران دفاع مقدس به ما آموخت که استکبار قابل اعتماد نیست و ما اگر در آن مقطع به دشمنان اعتماد می کردیم معلوم نبود الان دچار چه سرنوشتی می شدیم.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، امیر ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و جمع دیگری از مقامات عالیرتبه نیروهای مسلح حضور داشتند، از یازده تن رزمندگان و حماسه آفرینان عملیات آزادسازی سوسنگرد با اهدای لوح یادبود قدردانی به عمل آمد.

بنابراین گزارش، در این مراسم از خانواده‌های مرحوم امیر غلامرضا قاسمی‌نو فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان در زمان آزادسازی سوسنگرد، مرحوم امیر امرالله شهبازی فرمانده تیپ 2 لشکر 92 زرهی، شهید حمید برزگر نصر آبادی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، شهید نورکرم سوری از دلاور مردان سلحشور لشکر 92 زرهی خوزستان، شهید سروان عبدالله عیسی‌پور از دلاورمردان سلحشور گروه جنگهای نامنظم دکتر چمران، شهید جاوید الاثر و رزمنده دلاور سرهنگ مظاهر سیفی بلات، شهید محمد تقی نفریه از رزمندگان دلاور و سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی تجلیل شد.

همچنین در ادامه از تعدادی از رزمندگان حماسه آفرین عملیات آزادسازی سوسنگرد از جمله آقایان قدرت‌الله بهاری، علیرضا چراغی، علیرضا بنکدار و فضل‌الله بور بور که همگی از سربازان دلاور لشکر 92 زرهی خوزستان در عملیات آزاد سازی سوسنگرد بودند با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا