سرتیپ موسوی:برخی دوستان در مورد سال اول جنگ اشتباه می‌کنند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشتباه است که بگوییم سال اول جنگ تحمیلی شکست خوردیم.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرسرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش که در بخش پایانی همایش تحلیل سلسله عملیات‌های غرب اهواز با محوریت سوسنگرد در دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) سخن می‌گفت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت:همچنان درباره‌ جنگ مطالب ناگفته‌ بسیاری داریم و هنوز لایه‌های پنهانی در آن موجود است که باید درباره‌ آنها سخن گفت.

وی با اشاره به وقایع عاشورا یادآور شد: یکی از درسهایی که عاشورا به ما می‌دهد ولایت‌مداری است. آن زمان سوسنگرد نیز به دستور امام باید تا فردا آزاد می‌شد و این نیز همان ولایت‌مداری است که رزمندگان ما از عاشورا آموخته‌اند. نقطه عطف عملیات شکست حصر سوسنگرد از شامگاه 25 آبان 59 تا ظهر فردای آن است که در این مدت نقش مقام معظم رهبری را بسیار پررنگ مشاهده می‌کنیم. مطالبی که امروز درباره‌ نقش ایشان در عملیات شکست حصر سوسنگرد بیان شد تنها یک ورق یا سطر از دفتر حضور مقام معظم رهبری در دفاع مقدس است از همین رو باید همه افرادی که می‌توانند نقش ایشان را در دفاع مقدس تبیین کنند باید بیایند تا این کتاب قطور حضور مقام معظم رهبری را به نگارش دربیاورند چرا که این موضوع یکی از عوامل اصلی توفق در مقابل دشمنان است و موجب افتخار ماست.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اشتباهی که درباره‌ جنگ می‌شود، بیان کرد: برخی از دوستان ما در مورد سال اول جنگ اشتباه می‌کنند. این مساله موجب می‌شود که در آینده تاریخ هشت دفاع مقدس تحریف شود و از آن به اصطلاح شکست یاد می‌کنند. اگر بگوییم که در سال اول جنگ شکست خوردیم نادرست است. یک اشتباه بزرگ است. بنابراین با همان معیاری که می‌گوییم در دفاع مقدس به پیروزی رسیده‌ایم باید بگوییم در سال نخست جنگ نیز پیروز بوده‌ایم.

امیر سرتیپ موسوی با اشاره به برخی عملیات‌های موفق سال نخست جنگ یادآور شد: آنچه که من در این همایش در رابطه با سال نخست جنگ آموختم بیشتر مربوط به نیروی زمینی بوده است. عملیات «کمان 99 » که در روز اول مهرماه 59، شکست حصر سوسنگرد 26 آبان سال 59 و عملیات دریایی «مروارید» هفتم آذرماه 59 از جمله عملیاتهای موفق ما در طول جنگ بوده است که باعث شد ارتش عراق ضربه‌ بسیار سنگینی متحمل شود از همین رو باید یادمان باشد که مبادا با خط کش اشتباه بخواهیم روند جنگ تحمیلی را بیان کنیم. این خط‌ کش باید از ابتدا تا انتهای جنگ یکی باشد.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم امیر سرتیپ بهرام رضایی معاون پژوهشی دانشگاه دافوس و دبیر همایش سلسله عملیاتهای غرب اهواز با محوریت عملیات شکست حصر سوسنگرد در سخنانی گفت: دانشگاه دافوس 77 سال است که به آموزش فرماندهان و حماسه‌سازان ارتشی پرداخته است و در آن فرماندهانی چون شهید محمد ولی قرنی ، علی صیاد شیرازی، ولی فلاحی، مسعود منفرد نیاکی و حسن آبشناسان دوره دیده‌اند.

وی در رابطه با مقاله‌های ارسال شده به این همایش نیز گفت: تعداد 87 مقاله به دبیرخانه رسید که از میان آنها 72 مقاله قابل ارزیابی بود. این مقاله‌ها در سه مرحله ارزیابی شد و در نهایت 12 مقاله به عنوان برتر انتخاب شدند. از میان این 12 مقاله برتر نیز چهار مقاله به بخش همایش راه یافتند. از همین رو چکیده 46 مقاله در قالب لوح فشرده در اختیار شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفت.

در بخش پایانی این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش، امیر سرتیپ ولی‌وند رئیس دانشگاه دافوس و سردار سدهی، از امیر سید تراب ذاکری، سرهنگ سید کاظم سرتاش، امیر سرتیپ محمد جعفر لهراسبی و محمد حسن بیگی تقدیر شد.

همچنین سازمانهای همکار و صاحبان مقاله در این همایش با اهدای لوح تقدیر شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا