برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در هیأت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش::این شبها و همزمان با دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با حضور پرشور عاشقان و عزاداران حسینی همراه با مراسم سخنرانی مذهبی در هیأت عزاداری سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

 در این مراسم معنوی آیت الله محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان طی سخنانی از عاشورا و مراسم سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) به عنوان یک دانشگاه فوق العاده با عظمت یاد کرد که فراتر از مرزها، زمانها و مکانها است.

آیت الله محمدی در ادامه با تاکید بر لزوم فهم درس های عاشورا و تجزیه و تحلیل آنها بر انتقال این درس ها به بدنه جامعه تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضائیه نیز طی سخنانی در هیات عزاداری سیدالشهدا (ع) نزاجا با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) با تفکر و تعقل و تحلیل پا به میدان گذاشتند اظهار داشت: حادثه عاشورا جریان خوش عاقبتان و بد عاقبتان است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه  با بیان اینکه جامعه ای را می توان بر آن مسلط شد که در آن تعقل و تفکر نباشد اظهار داشت: این نوع جوامع ، جوامعی هستند که تعقل و تفکر بر مبنای تحلیل در این جامعه وجود ندارد و ظالمان و زورگویان به راحتی می توانند بر این نوع افراد جامعه مسلط شوند .


همچنین در سخنرانی دیگری در هیأت عزاداری سیدالشهدا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با توضیح تفاوت های میان رویه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) گفت: در مسائل اصولی همه رهبران الهی مشترکند و ما هیچ تغییر و تفاوتی در اصول در میان رهبران توحیدی نمی بینیم.

حجت الاسلام سعیدی گفت: یکی از این اصول مشترک خدامحوری است. رهبران توحیدی در خدامحوری، استعانت از خدا و دعوت به خدا هیچ تفاوتی با هم ندارند. همه رهبران الهی در برابر دشمنان استقامت کرده و هزینه پرداخت کرده اند و هیچ یک از رهبران الهی از پرداخت هزینه برای دین کوتاهی نکرده اند. این مسئله را می توان در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (صلوات الله علیهم) مشاهده کرد.

حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی نیز طی سخنانی در هیأت عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را مبارزه با فساد و ظلم و بی دینی خواند.

شریعتی با اشاره به وصیت امام علی(ع) به فرزندانش گفت: امیر المومنین (ع) به فرزندانش وصیت کرده بود که همواره دشمن ستمگران و یار مظلومان باشند و از این جهت است که وقتی امام حسین(ع) می بینید که فساد و ظلم و بی دینی در جامعه اسلامی موج می زند برای مقابله با ظالم قیام می کند.

قابل ذکر است، مراسم عزاداری و سوگواری در هیأت عزاداری سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش در شبهای آینده و تا مراسم شام غریبان حسینی برقرار خواهد بود و عموم مردم عزادار می توانند با حضور در لویزان ، روبروی مرکز پشتیبانی نزاجا در این مراسم شرکت نمایند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا