موشک جدید S200 در خط تولید/ آسمان ایران برای «بمب‌افکن‌های بیگانه» ناامن‌تر شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::صیاد ۲ قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام وزارت دفاع خط تولید سامانه موشک پدافند هوایی صیاد2 به منظور تأمین تجهیزات پدافندی برای مقابله با تهاجمات هوایی،صبح امروز با حضور سردار حسین دهقان افتتاح شد.

صیاد 2 با موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالا، یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

به گفته وزیر دفاع، قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل از دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی است.

این در حالیست که بنا بر اظهارات قبلی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، برای ارتقای سامانه موشکی S200، از همین موشک صیاد2 استفاده شده که می‌تواند سامانه موشکی S200 را که یک سامانه برد بلند است، آماده مقابله با اهداف متوسط نیز بکند.

اسماعیلی گفته بود که این امر از طریق پروژه «تلاش» صورت می گیرد که با هدف آشکارسازی و ردگیری اهداف موشک صیاد 2 بمنظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شده است.

همچنین وزیر دفاع نیز اعلام کرده است که این سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند، برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند

به گزارش فارس از آنجا که S200 تنها موشک برد بلند پدافند هوایی است، با توجه به نصب موشک صیاد، تغییر در نوع درگیری آن انجام شده و در خصوص تغییر نوع ارتباطی نیز در آینده خبرهای جدیدی اعلام خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا