واگذاری امور به اهل فن، بهترین روش برای جلوگیری از تخلف است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مبارزه با جرم پیش از مقابله با مجرم و فرد خطا کار دارای اهمیت است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درهمایش پیشگیری از جرایم و تخلفات  که در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد ، با بیان اینکه اصل نظارت یکی از راههای اصلی پیشگیری از وقوع جرم است،گفت: نظارت با هدف جلوگیری از خطا و به حداقل رساندن تخلف است ولی در اجرای این اصل باید با به کار گیری شیوه ها، روش هایی که زمینه تخلف و خطا را کاهش می دهد، اهتمام داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اینکه در معارف دینی اصل بر پیشگیری  است و تقوا به عنوان قوی ترین نگهبان درونی انسانها ، بیش از هر ابزاری مورد تاکید است، گفت: در تعابیر حدیثی ما ایجاد فتنه از قتل بدتر شمرده شده است و یا در بیان فلسفه محوری ترین عبادت یعنی نماز به بعد پیشگیرانه آن تاکید شده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مبارزه با جرم پیش از مقابله با مجرم دارای اهمیت است، خاطر نشان کرد: بهترین روش برای اجرایی کردن این اصل، واگذاری امور به اهل فن و گماردن افراد مناسب برای یک سیستم تشکیلاتی است. از این طریق  است که هم هزینه نظارت کاهش پیدا می کند و هم کمترین آسیب متوجه یک ساختار می شود.

وی در ادامه به دیگر روش های کیفی کردن نظارت پرداخت و اظهار داشت: تعیین شاخص ها و موازین و نظارت و بازرسی قبل، حین و بعد از اجرای یک موضوع،تعیین راهنمای ارزیابی و توجیه عوامل بازرسی از جمله اقداماتی است که به بهتر شدن نظارت می انجامد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به انواع بازرسی، به موضوع موانع و آفت های نظارت اشاره و  تصریح کرد: پیچیدگی قوانین  یکی از گلوگاه هایی است که ممکن است امر  نظارت را با مشکل مواجه کند، در حالی که قوانین برای اجرای بهتر نظارت تدوین می شود و سنخیت نداشتن قانون با نیازهای جامعه ممکن است امر نظارت را بی اثر کند.

 نماینده ولی فقیه در ارتش در بخش دیگری از سخنانش به موانع اجرایی نظارت اشاره و اظهار داشت:تمرکز اختیارات در یک مدیریت یکی از نکاتی است که اثر عکس دارد و  نظارت را به یک امر مصنوعی تبدیل می کند.ضمن اینکه رشد بوروکراسی اداری و ساختارهای متداخل  نیز به امر نظارت آسیب می زند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین به خصوصیات فردی و حرفه ای بازرس پرداخت و  تاکید کرد:آشنایی با  آیین دادرسی و حقوق جزا ، روان شناسی و جامعه شناسی از جمله علومی است که یک بازرس باید بدان تسلط داشته باشد.علاوه بر این تیزبینی، خلاقیت، حافظه قوی، قدرت تجزیه و تحلیل، شهامت در اظهار نظر، پرهیز از شتاب زدگی و استقلال شخصیتی خصوصیاتی است که موجب می شود یک بازرس در فعالیت خود موفق باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا