سردار جزایری: آمریکا باید در عمل آدم شده و از ملت ایران عذرخواهی کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا اگر می‌گوید به دنبال براندازی نیست، باید آن را ثابت کند. اقدامات اعتمادآفرینی انجام دهد، خسارت وارده به ایران را بپردازد و در پیشگاه خدا، ملت ایران و جامعه جهانی عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در اهواز اظهار داشت: تاریخ روابط ایران و آمریکا به قرن 19 برمی‌گردد و با قوت‌گیری آمریکا نسبت به امپراطوری انگلیس و جایگزین شدن آمریکا به جای آن و سایر کشورهای اروپایی نسبت به کشورهای مستعمره و تحت نفوذ آمریکا، در 28 مرداد 1332 شاهد کودتای امریکایی انگلیس برای تثبیت رژیم پهلوی در مقابله با خواست عمومی مردم هستیم و آمریکا از این طریق تلاش می‌کند منافع نامشروع خود در ایران را با چپاول غارتگری ادامه بخشد.

وی افزود: از این تاریخ تا بهمن 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد، مسائل مهم حکومتی ایران توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شد و لذا ده‌ها هزار مستشار آمریکایی در سطوح عالی و میانی رژیم شاه حضوری کاملا تاثیرگذار داشتند.

جزایری تاکید کرد: در این مقطع حکومت شاه از یک طرف نگهبان منافع نامشروع آمریکا در منطقه و از طرف دیگر نگهبان رژیم صهیونیستی غاصب بود و از این جهت ایران در میان کشورهای عربی و اسلام منفور بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بیشترین تلاش‌ها را برای حفظ و بقای خاندان شاهنشاهی داشتند و آمریکا در شهادت، مرگ، زندان و شکنجه مبارزان انقلابی نقش زیادی داشت، به خاطر حضور آمریکا و انگلیس و اسرائیل در ایران، کشورمان ده‌ها سال از قافله علم و پیشرفت واقعی بدور افتاد و هنوز هم ما تاوان آن دوران سیاهی و تباهی را می‌دهیم.

وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور آن طور که باید به این دوران نپرداخته‌اند و نسل امروز نیازمند اطلاعات دقیق و شفاف‌تری از آن شرایط نیمه استعماری کشور ماست.

جزایری خاطرنشان کرد:‌ به فضل الهی و به برکت وجود حضرت امام خمینی (ره) و همراهی عمومی مردم، در یکی از سخت‌ترین دوران نظام بین المللی یعنی سیستم دو قطبی، انقلاب اسلامی دودمان رژیم شاه و شاهنشاهی را در هم پیچیده و آمریکا دچار یک شوک بزرگ شد. آمریکا از شوک که خارج شد توطئه علیه نظام جدید برآمده از خواست مردم را شروع کرد که در نگاه کلی و اجمالی این دسیسه‌ها و توطئه‌ها و دخالت‌های آمریکا را در حداقل 60 عنوان می‌توان برشماری کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: علت العمل این دشمنی‌ها چیست. بنا بر آنچه امام و مقام معظم رهبری فرموده‌اند و آنچه حسب اسناد و مدارک قابل تحلیل می‌باشد و آنچه اندیشمندان و مسئولان و مدیران گفته‌اند، این امر را باید در ذات عدالت خواهانه، ضدسلطه‌گری و ضدسلطه‌پذیری و خدا محوری و ظلم ناپذیری و ارائه پیام جهانی اسلام ناب دانست.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی نمی‌تواند شاهد ایجاد و رشد این پدیده باشد خود را در خطر می‌بیند و با همه توان تلاش می‌کند انقلاب را از پیش روی بردارد. علت دشمنی‌ها این است. جنگ حق و باطل است، جنگ شیطان و فرشته است و تا زمانی که فریاد عدالت خواهی و اسلام خواهی از ایران اسلامی شنیده می‌شود دشمنی‌های شیطان بزرگ ادامه خواهد داشت مگر آنکه آمریکا آدم و یا ستون فقراتش شکسته شود.

جزایری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، آمریکا کار خود را با بازماندگان ساواکی‌ها، شاهی‌ها و مخالفان شروع کرد، گفت: آمریکا بر اقدامات جاسوسی خود افزود و  ناسیونالیسم و لیبرالیسم را در مقابل اسلام و انقلاب قرار داد. در فروردین 59 آمریکا در یک اقدام شتاب زده و بعد از تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران، روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد. سپس تلاش کرد در اردیبهشت همین سال جاسوسان خود را از طریق اقدام نظامی آزاد کند که واقعه طبس پیش آمد و شکستی خفت‌بار نصیب آمریکایی‌ها شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا طرح کودتا را در تیرماه 1359 در دست اقدام قرار داد که به خواست خدای متعال و با لو رفتن این طرح کودتاگران که از آمریکا و اروپا هدایت می‌شدند دستگیر و به دست قانون سپرده شدند. در همین مقطع تاریخی و بعد از آن، تحرکات تجزیه‌طلبانه در کردستان، ترکمن صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان با حمایت و مدیریت خارجی‌ها در جریان بود و کشور با بزرگترین حوادث تروریستی توسط گروهک‌ها و به ویژه سازمان منافقین مورد حمایت آمریکا، مواجه شد.

جزایری تاکید کرد: آنگاه که اقدام تروریستی و تجزیه‌طلبانه و سیاسی، اقتصادی و تحریم‌ها و محاصره‌ها و کودتا به نتیجه نرسید، آمریکا جنگ نظامی هشت ساله را به کشور ما تحمیل کرد و طی این دوره طولانی هر آنچه می‌توانست انجام داد. جنگ عراق با تحریک و چراغ سبز آمریکا آغاز شد و بلافاصله امکانات سیاسی و دیپلماسی و اطلاعاتی و فنی و تجهیزات و سلاح شیمیایی و میکروبی به طرف بغداد سرازیر شد و سپس به طور علنی، آشکار و مستقیم، خود وارد جنگ شد.

وی ادامه داد: آمریکا ناوگان دریایی و سکوهای نفتی ایران را مورد حمله قرار داد. هواپیمای مسافربری ایرانی را با حدود 300 سرنشین ساقط کرد و یکی از بزرگترین جنایت‌های جنگی رقم زده شد و به عامل این اقدام وحشیانه مدال افتخار داده شد. این است خوی آمریکایی و غرب وحشی.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: زمانی که غرب و استکبار از انجام جنگ نظامی سودی نبرد و هم‌پیمان خود، عراق را در معرض سقوط و شکست قطعی دید تلاش کرد جنگ نظامی به پایان برسد و همزمان عرصه‌های دیگر جنگ علیه انقلاب اسلامی را فعال کرد و ما گرفتار جنگ نرم بسیار گسترده و عمیق شدیم.

وی تاکید کرد: فشارها و تحریم‌های اقتصادی وارد مرحله جدیدی شد. در راه خطوط لوله نفت و گاز و راه‌های ترانزیت آسیای میانه و قراردادهای مربوطه و خرید گاز کارشکنی کردند. با فشار مستمر بر اتحادیه اروپا و ژاپن و اعمال تحریم شرکت‌های خارجی از سرمایه گذاری در منابع انرژی ایران جلوگیری شد. از صدور کالا ولو دارو به بهانه استفاده احتمالی در صنعت نظامی و هسته‌ای ممانعت بعمل آوردند. تحریم مالی و بانکی و دهها اقدام دیگر، تا به خیال خام خود اقتصاد و منابع مالی جمهوری اسلامی ایران را فلج کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: تلاش مستمر برای ایران و اسلامی هراسی و ترسیم چهره‌ای نامتعادل و نامطمئن و طرفدار تروریسم و یاغی‌گری و ناقض حقوق بشر، از هر طریق اعم از ارتباطات دو یا چند جانبه و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای و کنفرانس‌ها و نشست‌ها و با استفاده از رسانه‌ها بعمل می‌آوردند و رسما شبکه‌های رسانه‌ای برانداز راه‌اندازی کردند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: آنها در عین حال با همه قوا از مخالفین و ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان و گروهکها و دگراندیشان وابسته و ترویج سکولاریسم و لائیسم که این روزها مجددا سردرآورده‌اند و مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و حتی تروریست‌های شناخته شده و تلاش برای نفوذ در قشرهای مختلف و مراکز علمی و دانشگاهی و رسانه‌ای و بخش نخبگی کشور و ایجاد آنارشیسم و مواد مخدر و ... با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و جاسوسی خود و هم پیمانانشان حمایت می‌کنند و هر لحظه توطئه چینی و فتنه‌گری می‌کنند که نمونه‌هایی از آن در سال‌های 78-82 و 88 بیشتر ظهور و بروز پیدا کرد.

جزایری گفت: همین امروز صدها اتاق فکر و طیف وسیعی از کارگزاران سیاسی و امنیتی و اقتصادی قبلی و امروز آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دنبال راه‌هایی برای متوقف کردن ایران اسلامی و تغییر جهت دادن به مسیر متعالی جمهوری اسلامی ایران هستند که در سه طیف آحاد مردم، نخبگان و مدیران و مسئولان و حتی رهبران جامعه بتوانند اثرگذاری داشته باشند و برای این منظور از همه وسائل موجود از جمله دیپلماسی سیاسی و اقتصادی، دیپلماسی عمومی و مردمی، مراکز علمی و دانشگاهی و دانش آموزی، تولید رسانه‌های گوناگون چه از طریق رادیو تلویزیون و ماهواره و یا فضای مجازی و کتب نشریات، گرافیک، نمایشنامه برای نفوذ، تخریب چهره انقلابی و چهره‌های انقلابی، هرج و مرج، اختلافات داخلی، حذف اسلامیت، پیشرفت‌هایی علمی و فناوری، اقتصادی غیروابسته، سیاست و دیپلماسی مستقل، جامعه‌ای آزاد و آباد و... استفاده می‌کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با این همه، که بخشی از جنایات آمریکا در حق ملت ایران است آیا می‌شود به این محور شرارت و این شیطان بزرگ کمترین اعتمادی داشت، آمریکا اگر می‌گوید به دنبال براندازی نیست آن را ثابت کند آمریکا باید راستی آزمایش بشود. اقدامات اعتماد آفرینی انجام دهد و در عمل نشان دهد که آدم شده است. خسارت وارده به ایران را بپردازد، در پیشگاه خدا، ملت ایران و جامعه جهانی عذرخواهی کند.

جزایری همچنین تصریح کرد: لیکن استکبار جهانی، اسلام و تفکر انقلابی ایران را بزرگترین مانع گسترش سیطره خود می‌داند و لذا راه جنگ و فتنه گری علیه انقلاب اسلامی را در پیش گرفته است. باشد که جامعه پرقدرت ایران اسلامی در پناه خدای متعال و اتحاد و یکپارچگی و مقاومت در همه عرصه‌های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، علمی، دفاعی، رسانه‌ای به پیروزی نهایی دست یابد و پوزه استکبار و صهیونیزم و آمریکایی‌ جهانخوار را به خاک بمالد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا