"مرگ بر آمریکا" مرگ بر 99 درصد مردم آمریکا نیست/ نیروهای مسلح باید متحول شوند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران زمانی تمام می‌شود که یکی از این دو اتفاق بیفتد؛ یا آمریکایی‌ها دست از استکبار و حمایت از صهیونیست‌ها بردارند و یا اینکه مردم ایران استحاله شوند و دست از امام خمینی(ره) بردارند.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر "سیدحسن فیروزآبادی"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امروز صبح در حاشیه همایش ملی فرماندهی و مدیریت نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که «چرا در مرزها نیروی کادری جایگزین سربازان نمی‌شوند تا حوادث کمتری پیش بیاید»، گفت: اصل نیروی دفاعی و امنیتی را جوانان کشور تشکیل می‌دهند و اصولا خدمت وظیفه به این خاطر شکل گرفته است که جوان دارای انرژی، نشاط، قدرت یادگیرندگی و عملیاتی است. نیروهای کادر برای سامان دادن یگان و به کارگیری یگان سرباز یا بسیجی تربیت می‌شوند. این تصور که نیروی انتظامی یا نیروهای مسلح می‌تواند با کادر اداره شود تصور درستی نیست و موجب معضلات زیادی برای مردم هم خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر ما بگوییم تعدادی از افراد را به صورت کادر انتخاب کنیم و در دوره جوانی، مثلا از بیست تا سی و دوسالگی، در نیروهای مسلح خدمت کنند و بعد هم مرخص شوند، برای چنین کادری گرفتاری‌های زیادی به وجود می‌آورد. در حال حاضر افرادی کادر 30 و بعضی تا 40 سال خدمت می‌کنند، بنابراین سرباز نیروی با نشاط عملیاتی است و کادر نیروی مربی و فرمانده است. این موضوع در تمام نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز به همین گونه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی به مرزبانان ایرانی در مرز سراوان تصریح کرد: این اتفاق هر روز و هرجایی و برای هر کشوری ممکن است رخ دهد. دشمنان میهن اسلامی و عوامل ابرقدرت که زخم خورده انقلاب هستند و بسیار از خوب عمل کردن نیروی انتظامی در آن منطقه عصبانی هستند، آمده‌اند در داخل مرز پاکستان و در پشت تپه‌ها مخفی شده‌اند. وقتی نیروهای ما در حال جابجایی برای تغییر پست‌های نگهبانی بودند، به این‌ها حمله کرده‌اند. این اصلا موضوعی نیست که بگوییم اتفاق نیفتد، هر زمانی ممکن است چنین اتفاقی در نیروهای مسلح و یا هر کشوری پیش بیاید.

وی خاطرنشان کرد: البته ما گروهی تخصصی از قرارگاه خاتم (ص) در ستاد کل به منطقه اعزام کردیم تا موضوع را هم به لحاظ اطلاعاتی و هم به لحاظ عملیاتی بررسی کنند. معمولا اگر در این بررسی‌ها عیب یا نقصی باشد، برای برطرف کردن آن اقدام می‌کنند، اما یک مسئله دیگر هم هست که من در این همایش نیز به آن اشاره کردم و آن نو شدن و نگاه نو به پلیس و نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه این امر یک فرمان است، تاکید کرد: نیروهای مسلح متناسب با فرهنگ و الگوهای اجتماعی و الگوهای تجهیزاتی که به وجود می‌آید، تحولاتی را در سازمان، نیروی انسانی و تجهیزات ایجاد کنند؛ البته در تجهیزات فناورانه، نیروهای مسلح باید یک گام جلوتر از جامعه باشد تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

دکتر فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که «تا چه زمانی شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت و آیا دشمنی آمریکا تمام شدنی است؟» گفت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران زمانی تمام می‌شود که یکی از این دو اتفاق بیفتد: یا آمریکایی‌ها دست از استکبار و حمایت از ابرسرمایه دارها و صهیونیست‌ها بردارند و یا اینکه مردم ایران استحاله شوند و دست از امام خمینی (ره) بردارند.

وی با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا تاکید کرد: مرگ بر آمریکا برای یک درصد سلطه‌گر، ابرسرمایه‌دار و صهیونیست آمریکاست و ما این شعار را علیه 99 درصد مردم آمریکا که نیروهای ارتشی و پلیس این کشور را هم جزو همین 99 درصد می‌دانیم، سر نمی‌دهیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی پیرامون اعتماد به آمریکا خاطرنشان کرد: به شیطان نمی‌شود اعتماد کرد. امام (ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است؛ یعنی در راس شیطنت‌ها و حیله گری‌های زمان قرار دارد. باید استادانه، هوشمندانه و با حکمت در برابر او ظاهر شویم. البته استعداد ایرانی نشان داده که می‌تواند موفق شود و جلو رود. ما برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت و جلو رفتن داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای اخیر یک سناتور کنگره آمریکا علیه ایران گفت: هر از گاهی دیوانه‌ای در آمریکا پیدا می‌شود و حرف‌هایی می‌زند. مثلا چندسال پیش یکی گفته بود خانه کعبه را بمباران کنیم تا اسلام از بین برود. مگر با بمباران کردن کعبه مسلمانی از بین می‌رود؟ حالا هم یک سناتور پول‌دار در کنگره از سر بی سوادی و نادانی گفته که ایران را با بمب اتم بزنیم. آمریکا سال‌هاست گرفتار این است که چه طور ایران را تهدید کند. او با امکاناتی که در منطقه دارد باز هم از جبهه‌های مقابل ایران عقب‌نشینی و فرار کرده است. این‌ها مدعی‌اند ایران فناوری هسته‌ای نداشته باشد که ممکن است بمب اتم بسازد، حالا این‌ها می‌خواهند از بمب اتم استفاده کنند؟

وی این حرف را بیش از یک گزافه دانست و افزود: گزافه برای آدم عاقلی است که زیادی حرف می‌زند، ولی این حرف‌ها را کسی می‌زند که عقل هم نداشته باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا