هفت عنوان کتاب ارتش رونمایی شد/سرتیپ سیفی:نویسندگان به شهدای روستایی توجه کنند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در سالن همایش‌های چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل ازخبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم امیر سرتیپ حسن سیفی معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به عناوین این کتاب‌ها گفت: کتاب‌های «شام رضوی»‌، «به سوی خوشبختی»،«روستای دیگر زندگی دیگر»،«زندگی در غربت»،«شکست سکوت»،«خروش پنهان» و «ای کاش من هم وفادار بودم» هفت عنوان کتابی هستند که هر یک به موضوعاتی از قبیل فعالیت شهدای روستایی، رشادت آنها‌ و چگونگی تغییر محیط‌های اجتماعی و فعالیت‌های انقلابی آنها می‌پردازد.

وی ادامه داد:14 عنوان کتاب دیگر نیز که قرار است رونمایی شودمربوط به 22 ماه اول انقلاب است و ماجرای آن دوران را بیان می‌کند. در این کتاب‌ها به نقش ولایت پرداخته شده است و در هر یک نقش اساسی امام و مقام معظم رهبری نیز آورده شده است.

امیر سرتیپ سیفی درباره نگارش این کتاب‌ها خاطرنشان کرد: هرجا با رویکرد ارتشی به مسائل پرداخته‌ایم جواب نداده است این به این معنی است که نباید کتاب‌هایمان تبلیغی باشد و بخواهیم فقط نقش خودمان را در آن بازگو کنیم. همانگونه که 49 هزار و 850 نفر از ارتشیان به شهادت رسیده‌اند در مقابل نیز 63 هزار شهید بسیجی داریم بنابراین در این کتاب‌ها به نقش ارتش‌، سپاه،بسیج و همه یگان‌هایی که در جنگ حضور داشتند پرداخته شده است.

به گفت وی، در ادامه اجرای «طرح چهارده معصوم» قرار است هفت عنوان کتاب دیگر نیز به زودی رونمایی شود.

معاون نیروی انسانی ارتش با اشاره به عملیات‌های سال اول و دوم جنگ توضیح داد: در سال اول جنگ 172 عملیات توسط سپاه‌، ارتش و مشترک بین این دو نیرو انجام شد. این عملیات‌ها را می‌توان در کتاب «جنگ به روایت آمار» مشاهده کرد. اینکه برخی‌ها می‌گویند در سال اول جنگ نتوانستیم در مقابل عراق ایستادگی کنیم نادرست است. در حقیقت ما در سال اول جنگ توانستیم جلوی تهاجم عراق را بگیریم و آنها را متوقف کنیم. سال دوم جنگ نیز 56 عملیات انجام شد که چهار مورد آن بسیار عالی بود. باید بگویم که هرجا اتحاد برقرار بود موفق عمل کردیم.

امیر سرتیپ سیفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روند داستان نویسی در کشورمان از دهه 30 به بعد یادآور شد: هنگامی که به روند داستان نویسی در این برهه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آنها بیشتر به دنبال اسطوره‌های افسانه‌ای بوده‌اند و با یک زیرکی خاص در نظر داشتند مسائلی از قبیل زکات یا جهاد را از یکدیگر تفکیک کنند. متاسفانه در آن برهه دولت هم با آنها بسیار کمک کرد به گونه‌ای که آنها بسیار سازمان یافته و منظم توانستند بخشی از دین را مورد هدف قرار دهند و آن را در نوشته‌هایشان حذف کنند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ شیعه مسائلی از قبیل بعثت‌، غدیر و عاشورا نقطه عطف به حساب می‌آیند زیرا که هر یک در سه بستر وحی‌، پیغمبر و قرآن قرار گرفته‌ است. این سه بستر مورد اتفاق همه فرق اسلامی هستند اما متاسفانه در بخش داستانی نتوانسته‌ایم به خوبی به آنها بپردازیم. به عنوان مثال اگرچه به مساله عاشورا در بعد عملی بسیار عالی پرداخته‌ایم اما در بعد نظری کم کار کرده‌ایم.

سرتیپ سیفی درباره شهدای روستایی نیز گفت: هنگامی که آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که دو سوم این شهدا روستایی هستند از همین رو باید به آنها در کتاب‌های داستانی و دفاع مقدسی خود توجه بیشتری داشته باشیم چرا که آنها همواره در کنار ولایت بوده‌اند و همیشه کمترین هزینه اما بیشترین همکاری را با نظام داشته‌اند. آنها همواره ما را خجالت می‌دهند چرا که در روز احتیاج همواره کنار ما هستند. همچنین کسی نمی‌تواند بگوید که در جنگ بوده و روستایی ندیده است بنابراین باید مسئولین و همه افراد به آنها توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا،‌ در پایان این مراسم از هفت عنوان کتاب شام رضوی،به سوی خوشبختی‌، روستای دیگر زندگی دیگر‌، زندگی در غربت‌، شکست سکوت‌، خروش پنهان و ای کاش من هم وفادار بودم رونمایی شد.

این کتاب‌ها را سرتیپ سیفی نوشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا