اقدامات پدافند غیرعامل مصون‌سازی جامعه را در پی دارد/ دشمن‌شناسی اولویت اصلی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::وزیردفاع گفت: اقدامات پدافند غیرعامل مصون‌سازی جامعه را نیز در پی خواهد داشت و مصون‌سازی و دشمن‌شناسی در اولویت پدافند غیرعامل قرار دارد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش دهمین سالگرد تاسیس پدافند غیرعامل کشور که امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: مفهوم سازی و در پی آن نمادسازی، برای پایداری در تمام عرصه ها ضروری است. دغدغه بشر همواره تامین امنیت است، پیامدهای جنگ به عنوان مخرب‌ترین دستاورد بشر، در تمام ابعاد زندگی است.

وی افزود: بشر، برای مصونیت از تهدیدها سلاح را ساخت، اما در طول تاریخ با تغییر زندگی بشری، نگاه به تهدید و تعریف امنیت تغییر کرده است. امروز عرصه تهدید به تمام ابعاد کشیده شده است، در طول تاریخ جنگ از زمین به دریا، هوا و فضا کشیده شده و امروز دامنه آن به عرصه فضای مجازی و سایبری رسیده است.

وزیر دفاع تاکید کرد:‌ جنگ سایبری جدی است، امروز فن آوری اطلاعات در تمام دستگاه‌ها نهادینه شده است و دشمن در صورت کنترل آن، امکان تخریب دارد.

دهقان با تاکید بر اینکه باید به مفاهیم فرعی در پدافند غیرعامل توجه شود، اظهار داشت: اطمینان از ایمنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در سایه اقدامات پدافند غیرعامل یکی از مفاهیم فرعی است. ارتقاء پایداری و همچنین ارتقاء توان رویارویی برابر عناصر تهدیدکننده نیز از دیگر مفاهیم این حوزه است.

وی تصریح کرد: تداوم فعالیت‌های ضروری، مدیریت کشور در زمان تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌های موجود به عنوان مثال تمرکز زدایی نیز از جمله مفاهیم پدافند غیرعامل است. پدافند غیرعامل همچون دیگر طرح‌ها به راهبردهای مشخص نیاز دارد و باید بودجه و منابع قابل دسترسی اجرای آن فراهم شود.

دهقان با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل مصون سازی جامعه را نیز در پی خواهد داشت، گفت: بین مفاهیم نظری و اقدامات ما فاصله زیادی است، مفهوم سازی باید به گونه‌ای باشد که هر فرد در سطح مفهوم مورد نظر، پدافند غیرعامل را بر اساس نظر مدیریت برداشت کند. 

وزیر دفاع در پایان اظهار داشت: ضرورت مصون سازی و دشمن شناسی در اولویت پدافند غیرعامل قرار دارد و باید در زمان تهدید، امنیت را برقرار کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا