مذاکره با قزاقستان برای جلوگیری از ورود دیگران به دریای خزر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریای ارتش با اشاره به دیدار و گفت‌و‌گویش با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان گفت: ‌در این دیدار بر لزوم عملیات‌های مشترک و جلوگیری از ورود دیگران به منطقه دریای خزر گفت‌وگو کردیم

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری فارس، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان که صبح امروز صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قزاقستان در دریای خزر با ایران همسایه است و ما در این دیدار در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه در ابعاد آموزشی، تبادل دانشجو و دانش‌آموز و تعمیر، نگهداری و ساخت کشتی‌های جنگی گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد:‌ در این دیدار همچنین در خصوص انجام عملیات‌های مشترک به منظور حفظ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی مبارزه با تروریسم دریایی، قاچاق، حفظ محیط زیست و امداد ونجات همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

سیاری در ادامه خاطرنشان کرد: با این عملیات‌ها دریای خزر را حفظ خواهیم کرد و از ورود دیگران به منطقه جلوگیری می‌کنیم، دریای خزر متعلق به کشورهای همسایه آن است و برای کنترل و امنیت دریای خزر نیازی به حضور دیگران نیست که نظر فرمانده قزاق هم در این خصوص مساعد بود.

فرمانده نیروی دریای ارتش تاکید کرد:‌ مسئولین سیاسی و نظامی قزاق هم به دنبال توسعه و تحکیم روابط با ایران هستند و ما هم قول همکاری و انتقال تجربیات‌مان را به آنها دادیم.

سیاری اظهار داشت: فرمانده قزاق در این دیدار اعلام کرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و حضور در دریاهای آزاد نشانگر توانمندی آن است.

وی ادامه داد: هیئت قزاق امروز به تهران آمده و تا پنجشنبه در ایران حضور دارند و در زمان حضورشان از مراکز آموزشی، تعمیر و نگهداری نیروی دریایی در شمال بازدید می‌کنند.

فرمانده نیروی دریای ارتش در پایان تاکید کرد: فرمانده نیروی دریایی قزاقستان و هیئت همراهش فردا از دانشگاه امام خمینی نوشهر و سپس مرکز فرماندهی آموزش تخصصی دریایی در گیلان و در صورتی که زمان داشته باشند از نحوه آموزش تکاوران نیز بازدید خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا