حماسه ای دیگر از غدیر در بیت حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::مردم ولایت مدار شهر تبریز یک بار دیگر در روز عید سعید غدیر خم  در بیت حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم حماسه ای جانانه آفریدند .

مراسم مردمی و خودجوش دیدار باحضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در روز عید سعید غدیر خم برای مردم آذربایجان و بویژه مردم ولایی شهر تبریز بسیارآشنا است.مراسمی که به حق در استان آذر بایجانشرقی بی نظیر وشاید در استانهای دیگر هم کم نظیر باشد.

در این مراسم احاد مختلف مردم از نقاط مختلف شهر تبریز و همچنین از شهرهای مجاور و تبریزیهای مقیم پایتخت و مریدان معظم اله همه و همه گرد یکدیگر جمع میشوند و با حضرت آیت الله دیدار میکنند. این مراسم هیچوقت در رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی دیگر تبلیغ نمی شود و گویی مردم در  طول سال لحظه شماری میکنند تا این روز بزرگ فرا برسد .مراسمی که در آن پیر و جوان ،کارگر ومهندس ، روحانی وبازاری ، اداری و غیر اداری از مسئولان شهر گرفته تا اوام ترین مردم با جان و دل می آیند و شاید برای نشستن حتی یک لحظه هم در بیت فرصتی نشود و فقط از یک درب وارد و از درب دیگر عیدی خود را  از دستان مبارک آیت الله آل هاشم دریافت و خارج میشوند. واین دیدار به برکت سیادت و ولایتمداری ایشان هر سال با شکوهتر از سال قبل برگزار میگردد.

امسال هم این مراسم با شور وشعف خاصی و با شکوهتر از همیشه انجام شد .

 این مراسم  از ساعت حدود  7:15یا  7:20 صبح روز پنجشنبه آغاز گردید. در ساعات اولیه خیل مشتاقان و مریدان حضرت آیت الله آل هاشم بصورت انفرادی و گروهی وارد بیت معظم اله شده و با ایشان دیدن کردند. حدود ساعت 8:00 بامداد  تردد جمعیت از حال عادی و روان خارج  و کم کم مشتاقان به حالت صف وارد شدند. دقایقی بعد جمعیت به حدی شد که دیگر در اتاق محل نشستن جایی برای نشستن و راه رفتن وجود نداشت و  صف جمعیت مشتاق   به حیاط و درب اصلی منزل ایشان کشیده شد . پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز با اعزام و احد های سیار به کنترل ترافیکی محدود بیت ، نظم ترافیکی خاصی را برگزار کرد که لازم است صمیمانه از مسئولین و عوامل اجرایی تشکر شود.

در حدود ساعت 9:00 صبح تراکم جمعیت به حدی شد که اعضای بیت ایشان مجبور به تمهیدات ترافیکی داخل منزل ایشان شدند. افرادی در طبقه پایین برای چند لحظه مسیر ورود را مسدود تا نفرات از طبقه بالا تخلیه شوند.

مراسم دیدار تا نماز ظهر هم با همین شدت ادامه داشت .

کسانی که این مراسم زیبا را از نزدیک لمس کرده اند گویی که جذب این سنت هستند و ناخود آگاه هرساله مانند رود روان میشوند و برای کسانی که برای بار اول مشرف میشوند بسایر جذاب و دیدنی و غیر قابل تصور  است .

حاشیه ی مراسم :

امروز هم همه آمدندمردم و مسئولان ، در این بین وجود سه قلو های معروف تبریزی به همراه پدر بزگوارشان در مجلس مشهود بود . همان سه قلوهای مشابه هم  که هر سه نفرشان فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد در رشته شیمی و هم اکنون در حال گذراندن دوره مقدس سربازی هستند. این عزیزان هر کدام لوحی از دست مبارک حضرت آبت الله سید محمد تقی آل هاشم دریافت کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا