نجات شناور سرگردان یمنی توسط ناوگروه ارتش در دریای سرخ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش::جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: تامین ایمنی دریانوردی با حضور موثر و مستمر ناوگروهای ایرانی در آبهای آزاد و دریاهای دوردست صورت می‌گیرد.

 

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به تداوم ماموریت ناوگروه بیست و هفتم نداجا در آبهای آزاد و تاثیر این اعزام ها در تامین امنیت دریانوردی اظهارداشت: علاوه بر تامین امنیت دریانوردی در آبهای بین المللی به صورت مستقل، مقوله ایمنی دریانوردان و بحث تجسس و نجات در آبهای آزاد و دریاهای دوردست به عنوان یک مولفه حائز اهمیت در کنار برقراری امنیت در دستور کار نیروی دریایی ارتش بوده و همواره به این مقوله پرداخته است.

وی افزود: حضور مستمر ناوگروهای ایرانی در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، تامین ایمنی و امنیت دریانوردی جهت دریانوردان را میسر کرده است.

*نجات قایق سرگردان یمنی در دریای سرخ

جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در ادامه از نجات یک فروند قایق یمنی در دریای سرخ توسط ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: صبح امروز یک فروند قایق موتوری حامل 10 نفر تبعه کشور جمهوری یمن در دریای سرخ به صورت سرگردان توسط ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشاهده شد که به علت نقص فنی در موتور قایق و همچنین تمام شدن جیره آب و غذا به مدت 3 روز در آبهای دریای سرخ سرگردان بودند.

وی ادامه داد: ناوگروه بیست و هفتم در اقدامی بشر دوستانه نسبت به دریافت قایق و سرنشین های آن اقدام کرده و ضمن رفع نقص فنی قایق، خدمات پزشکی، تغذیه و محل استراحت مناسب در اختیار سرنشینان قایق قرار گرفت.

دریاداردوم ایرانی اظهارداشت: این دومین بار است که در یک ماه اخیر در زمان ماموریت ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی قایق های یمنی را نجات می دهیم که اینها همه در راستای تامین ایمنی دریانوردی در آبهای آزاد است.

گفتنی است در اوایل مهرماه دو فروند قایق صیادی یمنی که در دریای سرخ مورد تعرض دزدان دریایی قرار گرفته بودند توسط ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافتند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا