فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت اساتید داشته باشند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت اساتید و مربیان به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی داشته باشند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، همایش تربیت و آموزش نیروهای مسلح با حضور مقامات عالیرتبه نظامی و روسای مراکز آموزشی نیروهای مسلح در سراسر کشور، برگزار شد.

سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش اظهار داشت: تحول واقعی نیروهای مسلح در گرو تحول انقلابی آموزش و اجرای آن است و همانطور که رهبری عزیز فرموده اند: "تربیت و آموزش اولویت یک فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح است".

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح چشم انداز آموزشی و تربیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را چنین بیان کرد: توانمند در تعلیم و تربیت انسانی مومن، متعهد به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی، ولایی، مردمی، بصیر، شجاع، شهادت طلب، متخصص، کارآمد، خلاق، منضبط و نقش آفرین در آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدیدات بویژه فرامنطقه ای و افزایش بازدارندگی و برتری علوم و فنون دفاعی- امنیتی در سطح منطقه.


ایشان همچنین در خصوص مهم ترین ویژگی نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح گفت: برخوردار از نیروی انسانی کوشا و تلاشگر، علاقه مند و دارای شم آموزشی، توام کننده علم و عمل مهارت و دانش تخصصی لازم- دارای قابلیت اثربخش، منسجم و روزآمد در طراحی، تدوین محتوا، برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و ارزشیابی- دارای جامعیت، هماهنگی، انعطاف پذیری و پویایی در ساختار اجرایی آموزش و ساختار سازمانی- دارای قابلیت تعامل و همکاری آموزشی پژوهشی کارا و اثربخش در بین سازمان های نیروهای مسلح در سطح ملی و بین المللی با سامانه اطلاع رسانی مناسب در ایجاد تعامل، همکاری و تبادل اطلاعات با رعایت ملاحظات امنیتی – دارای قابلیت لازم برای پشتیبانی و توسعه پژوهش با رویکرد آموزش پژوهش محور در تحصیلات تکمیلی- توانا در توسعه یادگیری سازمانی در جهت بالندگی و دانایی محور شدن نیروهای مسلح- توانمند در استفاده بهینه از سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری و فکر افزا- دارای ساز و کار مناسب برای تحقیق، توسعه و بازنگری نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح- توانا درتولید علوم و فنون پیشرفته دفاعی و مورد نیاز به صورت بومی و کاربردی با تکیه بر تحقیقات و جنبش نرم افزاری- توانا در توسعه آموزش های مستمر و مداوم و ماموریت های ویژه ( نظارت و برقراری و حفظ صلح) با تکیه بر تجربیات هشت سال دفاع مقدس، آموزه های عملیاتی و تجربیاتی آموزشی و توانا در ارائه آموزش نیروهای ذخیره و احتیاط، دفاع همگانی و پدافند غیرعامل و بسیج عمومی به اقشار جامعه.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور، نقش فرماندهان در پیاده سازی نظام جامع تربیت و آموزش سازمان های نیروهای مسلح را مغز و قلب یا راس و مرکز دانست و برای رسیدن به برتری در علوم دفاعی، امنیتی در سطح منطقه در افق 1404 بیان داشت: باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدون داشته باشیم و مهم ترین ارکان و حوزه های محوری در تربیت و آموزش عبارتند از: اساتید و مربیان، فراگیران، محتوای تربیت و آموزش و محیط و فضای تربیتی و آموزشی.

وی ادامه داد: فرمانده باید دانشگاه را بشناسد و به روز اداره کند. با اساتید مذاکره و مجالست داشته باشند. با دانشجویان مرتبط و مانوس باشد و مصاحبت کند، نیازهای دانشگاه، استاد و دانشجو را در اولویت قرار دهد و روی کار سوار باشد، فرمانده مثل معلم، ناظم و مطوف و معمار عمل کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آنگاه در ارتباط با نقش فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح اظهار داشت: رکن رکین ارکان اصلی تربیت و آموزش اساتید و مربیان می باشند که می توان گفت با داشتن اساتید و مربیان تزکیه شده و عالم دستیابی به سایر ارکان حوزه تربیت و آموزش بسیار تسهیل خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: فرماندهان بایستی نقش پررنگ تری در انتخاب و تربیت و آموزش اساتید و مربیان، گردش مشاغل آنان در صف و ستاد به منظور انتقال آخرین یافته ها از مراکز آموزش به یگان های عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان های عملیاتی به مراکز آموزشی، نیاز معنوی و مادی اساتید و مربیان و... توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است در این همایش به بیش از 30 استاد برجسته مراکز آموزش نیروهای مسلح به همراه همسرانشان لوج تقدیر و هدایایی از سوی سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعطا گردید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا