هویت اسلامی و ملی ما در دفاع مقدس گنجانیده شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: هویت اسلامی و ملی ما در دفاع مقدس گنجانیده شده که افتخار همه ایرانیان داخل و خارج است و دفاع مقدس گنجینه پر ارزش و گران بهایی است که باید از آن بهره برد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس توسط ستاد بزرگداشت سی سومین سالگرد دفاع مقدس عصر امروز با حضور سردار سرتیپ دکتر بهمن کارگر، دکتر علی دارابی معاون سیما و محمد حسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دکتر کارگر به عنوان اولین سخنران این مراسم ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر با تجلیل اززحمات صدا و سیما خصوصا در هفته دفاع مقدس، تشکر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دکتر فیروزآبادی را به کارکنان این سازمان اعلام کرد.

سردار کارگر با اشاره به پیشگام بودن صدا و سیما و نقش بی بدیل آن در انتقال ارزش های دفاع مقدس در سال جاری گفت: بنابر ارزیابی های انجام شده در شورای فرهنگ عمومی کشور، صدا و سیما امسال متفاوت از سال های گذشته چه به لحاظ کیفی و چه کمی در هفته دفاع مقدس عمل کرده است. امسال در ستاد مرکزی بزرگداشت دفاع مقدس صدا و سیما پیشقدم شد و دو ستاد در حوزه صدا و سیما ایجاد و برنامه ها به صورت هدفمند تولید شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن تقدیر از دست اندرکاران برنامه های سازمان صدا و سیما در هفته دفاع مقدس گفت: من از همه عزیزان سازمان صدا و سیما بویژه ریاست محترم سازمان جناب آقای ضرغامی، جناب آقای دارابی معاون سیما، جناب آقای صوفی معاون صدا و همه معاونین و روسای شبکه های سیما از جمله معاونت سیاسی جناب آقای آخوندی تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه معنویت و عقلانیت در جنگ در سال های گذشته مورد غفلت واقع شد، افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس "درس ها و عبرت ها" نام گذاری شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دفاع مقدس حیثیت کشور ماست. هویت اسلامی و ملی ما در دفاع مقدس گنجانیده شده که افتخار همه ایرانیان داخل و خارج است. دفاع مقدس گنجینه پرارزش و گران بهایی است که باید از آن بهره برد. اگر به دنبال رمان، ادبیات، فیلمنامه و تاریخ مملکت هستیم باید به دنبال دفاع مقدس برویم که می تواند در موضوعات مختلف هویت ما باشد.

دکتر کارگر اظهار داشت: در دنیا از جنگ هایی چون جنگ جهانی دوم و جنگی که آمریکا علیه مردم ویتنام به راه انداخت، فیلم های فاخری ساخته شد و ما نیز گنجینه ای چون دفاع مقدس در دست داریم که فعالان آن عرصه مهم و تاریخی هنوز حضور دارند و باید در این زمینه حرکت کنیم.

وی درخصوص ضرورت گفتمان سازی در انقلاب اسلامی با توجه به هشت سال دفاع مقدس افزود: بهترین عرصه ای که گفتمان سازی انقلاب را پیگیری کرد دفاع مقدس است. مفهوم انقلاب در دفاع مقدس تجلی یافت و ما در همه عرصه ها می توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم. دفاع مقدس دانشگاه آدم سازی است. مدیران موفق امروز ما در دفاع مقدس تربیت شده اند. ما در دفاع مقدس توانستیم سبک جدیدی از مدیریت ارائه دهیم. ملت ما در دفاع مقدس با بصیرت و آگاه شد و توانست روی پای خود بایستد.

دکتر بهمن کارگر افزود: ابرقدرت ها در دوران دفاع مقدس متوجه شدند مردم ایران هرگز آنگونه که آنها می خواهند رفتار نمی‌کنند. امروز که رئیس جمهور ما در سازمان ملل با اقتدار و قدرت صحبت می کند این اقتدار از دفاع مقدس نشات می گیرد. قدرت و اقتدار داخلی کشور نیز از همان دوران ناشی می شود.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس درس بزرگی برای ما و عبرت بزرگی برای ابرقدرت ها بود تا بدانند ایران جایی نیست که بتوانند نیات پلید خود را اجرا کنند لذا دفاع مقدس را می بایست بعنوان هویت و تاریخ خود دنبال کنیم.

سردار کارگر با اشاره به پیشرفت های علم  و فناوری در کشور افزود: ما توانستیم در دفاع مقدس فعل توانستن را صرف کنیم. انرژی هسته ای، سلول های بنیادی، فناوری نانو و پیشرفت در مسائل هنری مصداق صرف فعل توانستن در دوران دفاع مقدس است. پیشرفت نظامی کشور در زمینه موشک های دوربرد و سایر فناوری های پیچیده نظامی نیز از برکات دوران دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس یک سبک زندگی دینی و الگوی مدیریتی ایجادشد. امروز که از سبک زندگی بحث می شود می توان آن را باز نتیجه ای از تجربیات دوران دفاع مقدس دانست. انضباط اسلامی و موضوع اطاعت برای اولین بار پس از صدر اسلام و ماجرای کربلا در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد. در جنگ همین انضباط ما را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به تفاوت های جنگ ما در دوران دفاع مقدس با سایر جنگ ها افزود: در دنیا سابقه نداشته است که فرماندهان برجسته نظامی در خط مقدم حاضر شوند و تا پای جان خود بایستند. این نمونه بی بدیل است که امروز بعنوان یک سبک در دانشگاه های نظامی تدریس می شود.

سردار کارگر با اشاره به اثرات صدور انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه افزود: وقتی تفکرات و الگوهای دفاع مقدس به لبنان رفت پدیده ای چون حزب الله لبنان شکل گرفت و ورود این تفکر به نوار غزه نیز موجب پیروزی مردم مظلوم فلسطین شد. امروز اگر سوریه توانسته است در برابر توطئه ها مقاومت کند باز هم ناشی از همان تفکر بسیجی است که توانسته در قلب و روح جوانان این کشور رخنه کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: دستاوردهای دفاع مقدس تنها متعلق به ایران اسلامی نیست بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز یک الگو محسوب می شود. یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار صدور این ارزش ها به سایر ملل جهان است که ان شاء الله با کمک دوستان در سازمان صدا و سیما به این امر مهم دست خواهیم یافت. اعتقاد بنده بر این است که اگر ما خالصانه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس حرکت کنیم و نسبت به دفاع مقدس شناخت داشته باشیم و طبق فرمایش رهبری علم، عزم و عقل را در دستور کار قرار دهیم حتما پیروز خواهیم شد.

سردار بهمن کارگر در پایان افزود: برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان نیازمند هنرهستیم. همانطوری که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از هنرمندان فرمودند: " برخی کشورهای دنیا نداشته های خود را بخاطر داشتن هنر به داشته تبدیل می کنند ولی ما بخاطر ضعف در هنر، داشته ها را نتوانسته ایم آنگونه که هست به جهانیان نشان دهیم."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا