شرایط را برای بازگشت به ارزش های دوران دفاع مقدس فراهیم کنیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پادگان ابوذر غرب کشور گفت: همه از دوران دفاع مقدس دور شده ایم، خیلی سخت است بازگشت به آن زمان، حتی تصورش هم برای ما که در آن مقطع بوده ایم مشکل است، ای کاش شرایطی ایجاد شود تا باز به ان ارزش ها برگردیم.

امیر سرتیپ دوم جلیلیان پور فرمانده  پادگان ابوذر غرب کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در همان روزهای آغازین جنگ با حمله ارتش عراق، تنها نیرویی که در منطقه غرب سازماندهی شده در مقابل دشمن ظاهر شد پادگان ابوذر بود، زمانی که عراق حمله خود را با 3 لشکر به منطقه غرب آغاز کرد و اراده اش بر این بود تا به سرعت به کرمانشاه و بعد هم به تهران برسد، نیروهای پادگان ابوذر با تمام قوا در مقابل 3 لشکر عراقی ایستادند و با سربلندی مانع پیشرفت عراقی ها شدند.

امیر جلیلیان پور اذعان داشت: به قدری در آن زمان حمله شدید بود که اکثر شهدای پادگان ابوذر در تانکها و نفربرها سوختند، با ایثارگری ها و از خود گذشتگی های همین شهدا بود که درعملیات ها به پیروزی رسیدیم. ناگفته نماند رشادتهای سرلشکر شهید علی اکبر شیرودی در پادگان ابوذر همزمان با روزهای آغازین جنگ نیز حماسه ای ماندگار شد.

فرمانده پادگان ابوذر غرب کشور اظهار داشت: پادگان ابوذر در عملیات های مختلفی شرکت داشت که  با عملیات های آفندی و پدافندی توانست نیروهای عراقی را که می خواستند در عرض یک هفته به تهران برسند، در 20 کیلومتری مرز متوقف سازد.

وی تصریح کرد: پادگان ابوذر در طول مدت 8 سال جنگ تحمیلی چندین بار بمباران شد؛ اما یکی از شدیدترین موارد آن در 16 اسفند سال 63 اتفاق افتاد، زمانی که تعداد زیادی از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج  برای شرکت در عملیات در حال سازماندهی بودند، در 3 مرحله مورد حمله قرار گرفتند و بمباران شدند، افراد زیادی در داخل این پادگان به شهادت رسیدند و رودخانه ای پر از خون از پادگان جاری شد. 

وی در پایان گفت: همه ی ما از دوران دفاع مقدس دور شده ایم، بازگشت به آن دوران بسیار سخت است؛ حتی تصورش هم برای ما که در آن دوران بوده ایم مشکل است. ای کاش شرایطی ایجاد شود تا دوباره به آن ارزش ها برگردیم.

گفتنی است پادگان ابوذر در 40 کیلومتری مرز غربی ایران و در شرق شهرستان سرپل ذهاب قرار دارد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا