رسانه ها خط مقدم مقابله با جنگ نرم هستند .

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

   پایگاه مردمی ارتش::رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور با بيان اين كه امروز ايرنا وظيفه سنگيني در مقابله با جنگ نرم به عهده دارد، گفت: اين رسانه فراگير بايد واقعيت هاي ايران اسلامي، بويژه در عرصه هايي را كه از اقتدار و توانمندي هاي لازم برخوردار است، در اختيار افكار عمومي قرار دهد.

سردار سرتيپ پاسدار «سيد مسعود جزايري»  در گفت و گویی با ايرنا، اظهار داشت: رسانه ها خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن هستند، آنان هر چقدر خود را با آموزه هاي اسلام ناب و برآمده از انقلاب و ارزش هاي انقلاب اسلامي همراه و نزديك كنند، بايد مسئوليت بيشتر و بالاتري در اين جبهه عهده دار شوند.
وي يكي از اصلي ترين ابزارهاي جنگ نرم دشمن را رسانه ها دانست و افزود: آمريكايي ها و صهيونيست ها در اين راه امروز ميلياردها دلار سرمايه صرف مي كنند.
وي به قدمت خبرگزاري جمهوري اسلامي تاكيد كرد و يادآور شد ايرنا كه يكي از قديمي ترين خبرگزاري هاي ايران است، در زمان جنگ تحميلي براي تنوير افكار عمومي در داخل و خارج از كشور اقدامات بسيار موثر و آگاهي بخشي كرد و امروز نيز وظيفه سنگيني در مقابله با جنگ نرم به عهده دارد.
معاون امور فرهنگي و بسيج ستاد كل نيروهاي مسلح، اصلي ترين انتظار مردم از اين رسانه با قدمت را ايفاي اين وظيفه و رسالت عنوان كرد.
سردار جزايري تصريح كرد ايرنا بايد واقعيت هاي جامعه امروز ايران اسلامي، بويژه در عرصه هايي كه از اقتدار و توانمندي هاي لازم برخوردار است در اختيار افكار عمومي قرار دهد.

** نيروهاي مسلح ما از توان بازدارندگي بالايي برخوردارند
وي يادآور شد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران امروز در اقتدار كامل به سر مي برند و از توان بالاي بازدارندگي در برابر كساني برخوردار هستند كه چشم طمع به انقلاب و به اين مرز و بوم دوخته اند.
رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور با بيان اين كه اين قدرت بازدارندگي مانع از هر گونه هجمه سخت افزاري عليه انقلاب و جمهوري اسلامي ايران شده است، گفت: اين موضوع بايستي به دور از شعار زدگي و تبليغات پروپاگاندايي در اختيار افكار عمومي و مردم جهان قرار گيرد.

** ايرنا بايد اقدامات مقابله اي را در برابر هجمه هاي دشمن سامان دهد
سردار جزايري افزود: در برابر هجمه هايي كه به صورت لاينقطع و بارها توسط رسانه هاي امپرياليستي به اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي وارد مي شود، ايرنا بايستي بتواند در حد خودش اقدامات مقابله اي را سامان دهد.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدامات مقابله اي اثرات لازم را نمي تواند، داشته باشد مگر اين كه بر اساس يك مدل و مهندسي اين اقدامات مقابله اي شكل گيرد.
معاون امور فرهنگي و بسيج ستادكل نيروهاي مسلح يادآور شد: در مديريت جديد ايرنا اين انتظار وجود دارد كه اين رسانه نظام كه از جايگاه قابل توجهي برخوردار است به سطح حرفه اي و تخصصي بيشتر دست يابد و بتواند خط مقدم رسانه اي جمهوري اسلامي ايران را در بعد سلبي و ايجابي عهده دار شود.

** قرارگاه جنگ نرم براي مقابله با هجمه هاي دشمن راه اندازي شده است
سردار جزايري در ادامه به تشكيل قرارگاه جنگ نرم در كشور اشاره كرد و گفت: براساس تدابير رهبر معظم انقلاب و ابلاغيه ساختار جديد ستادكل نيروهاي مسلح كه در آن به صراحت بيان شده قرارگاه جنگ نرم در مقابله با هجمه دشمن راه اندازي شود، مقدمات كار فراهم شده است.
وي يادآور شد: مقدمات كار براي ايجاد اين قرارگاه عبارت از ترسيم روشني از راهبردها و رويكردهاي دشمن و تبيين و تدوين آن، شناسايي ابعاد دشمن شناسي است و در مقابل بايستي راهبردهاي خودي نيز به خوبي شناسايي شوند و در برابر مدل مهندسي دشمن، مدل مهندسي مناسبي ايجاد شود.
وي خاطرنشان كرد: اينها بايد در ظرفي به نام يك سامانه قدرت نرم و سامانه اي كه بتواند اين آفند را به خوبي پاسخ دهد، شكل بگيرد كه آن ظرف تحت عنوان قرارگاه جنگ نرم تعريف شده است.
رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور با بيان اين كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران داراي چنين قرارگاه و كميته هاي پدافندي لازم هستند، گفت: تلاش مي شود در آينده اين قرارگاه را در بخش هاي مختلف كشوري تعريف كنيم و در آن صورت است قادر خواهيم بود در برابر راهبردهاي دشمن، راهبردهاي مناسب مقابله اي داشته باشيم.

** دشمن براساس سامانه متمركز در حال مقابله با انقلاب اسلامي است
سردار جزايري در ادامه اظهارداشت: همه قرائن و شواهد بيانگر آن است كه دشمن بر اساس سامانه متمركز و الگوهاي تبيين و تعريف شده اي با انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران در حال مقابله است.
وي يادآور شد: اصولا تجارب تاريخي بيانگر آن است كه هيچ جنگ نرمي نمي تواند شروع شود و به سامان برسد مگر آن كه بر اساس يك مدل و در يك سامانه مديريتي متمركز باشد.
وي ادامه داد: دشمن اصلي انقلاب اسلامي يعني ابر سرمايه داري جهاني و صهيونيزم بين الملل كه حكومت آمريكا هم به عنوان دشمن اصلي در اين چهارچوب تعريف مي شود، بر اساس چنين سامانه متمركزي با انقلاب اسلامي و دنياي اسلام در حال يك جنگ كاملا گسترده، عميق، چند لايه و درازمدت است.
رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور افزود: بديهي است كه براي مقابله با اين سامانه متمركز بايستي سامانه متمركز داخلي داشته باشيم و اين اصلي ترين دليلي است كه بايد چنين سامانه اي را راه اندازي كنيم.
سردار جزايري خاطرنشان كرد: اين سامانه به ما كمك مي كند كه منابع و سرمايه هاي نرم داخلي را به خوبي بشناسيم و فرآيند عمليات نرم روي منابع و سرمايه هاي نرم انجام شود تا تبديل به قدرت نرم كرده و با در اختيار داشتن قدرت نرم با هجمه اي كه توسط دشمن صورت مي گيرد، مقابله كنيم.

** جايگاه مردمي نيروهاي مسلح ايران
معاون امور بسيج و فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح در ادامه يكي از اصلي ترين ويژگي هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و به خصوص سپاه پاسداران را اتصال آن به بدنه مردمي دانست.
سردار جزايري افزود: اگر اتصال نيروهاي مسلح به بدنه مردمي نبود ما نمي توانستيم جنگ تحميلي را با موفقيت طي كنيم چرا كه تعداد زيادي كشورها عليه جمهوري اسلامي ايران به طور مستقيم و يا غيرمستقيم مي جنگيدند.
وي ادامه داد: در راس كشورهايي كه با ما به طور نظامي مي جنگيدند از يك سو ابرقدرت آمريكا و از سوي ديگر ابرقدرت اتحاد جماهير شوروي سابق بود كه البته در صحنه جنگ بيشتر رژيم بعث عراق نمود داشت اما واقعيت هاي اسنادي و مدارك حاكي از آن است كه دشمن اصلي كه با ما مي جنگيد عمدتا ابرقدرت آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي و البته ارتجاع منطقه بود.
سردار جزايري تصريح كرد: آنچه در برابر هجمه گسترده ما را به پيروزي رساند اتصال نيروهاي مسلح و كساني كه در جبهه ها مي جنگيدند به بدنه مردمي بود و اين موضوع سبب شد تا به سبب عده، عُده و بخصوص به لحاظ روحي جمهوري اسلامي ايران از توانمندي مضاعفي برخوردار باشد و توانست آن دوره را بخوبي طي كند.

** بزرگ ترين محيط امنيتي پايدار مردمي در كشور
سردار جزايري با بيان اين كه امروز هم نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مستحضر به حمايت و همدلي آحاد مختلف مردم است، افزود: نيروهاي مسلح به وسيله بسيج تا دورترين مناطق اين كشور را تحت پوشش قرار داده و اين خود بزرگ ترين محيط امنيتي پايدار مردمي را براي نظام ما فراهم آورده است.
وي تصريح كرد: اين همان محيط امنيتي پايداري است كه به كرات در خبرها و گزارشات و بخصوص در اتاق هاي فكر آمريكايي ها و صهيونيست ها مي بينيم كه از آن نام برده مي شود.
وي ادامه داد: امروز از يك سو نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و بخصوص سپاه و بسيج مورد نفرت آمريكايي ها و صهيونيست ها قرار دارند و از سوي ديگر از حضور اين نيروها در صحنه به شدت هراس دارند و مي ترسند.
رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور با بيان اين كه بُعد ديگر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران توانمندي فكري، علمي و فناوري آن است ، گفت: به لحاظ علمي و فناوري نيروهاي مسلح ما يكي از موفق ترين نيروهاي مسلح در منطقه و نسبت به بسياري از كشورهاي ديگر هستند.
سردار جزايري افزود: نوع تجهيزاتي كه جمهوري اسلامي ايران به لحاظ دفاعي در حال حاضر در اختيار دارد با وجود اين كه در شديدترين تحريم ها و محاصره ها قرار داريم گوياي صحت اين ادعا است.

** بُرد موشك هاي ايران كاملا بازدارنده است
معاون ستادكل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در ادامه اظهارداشت: هم اكنون بُرد موشك هاي ما در سطوح مختلف، بُرد كاملا قابل ملاحظه و بازدارنده است و در عرصه هاي استراتژي، تاكتيك و تكنيك نيز به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي دست يافته اند.
سردار جزايري ادامه داد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در عرصه هوا، فضا، دريا و حتي زير دريا نيز به پيشرفت هايي دست يافته اند كه نسبت به ۱۰ سال پيش دهها برابر شده است.
وي تصريح كرد: آنچه كه برآورد ما به عنوان كساني كه در نيروهاي مسلح حضور داريم، اين است كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به دليل اتصال مردمي توانسته اند از چنين امكانات و تجهيزاتي برخوردار شوند.
سردار جزايري افزود: به تعبير ديگر دانشجويان، اساتيد، نخبگان و فرهيختگان به نيروهاي مسلح اعتماد دارند و تلاش مي كنند كه قدمي در عرصه دفاعي كشور بردارند و اين انگيزه به يك پتانسيل بسيار بالا تبديل شده است كه در اختيار بازدارندگي دفاعي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا