دریادار سیاری در سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش: برای مقابله با دشمن باید

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای مقابله با دشمن باید به کارها و راه‌های ویژه رجوع کنیم.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام (ره) که ظهر امروز برگزار شد، گفت: اداره عقیدتی سیاسی در حفظ و ارتقا جایگاه نیروی دریایی ارتش تمام تلاش خود را به کار بسته است.

وی افزود: جایگاه نیروی دریایی ارتش یک جایگاه صرفا نظامی نیست و می‌تواند در سیاست‌های کلان نظام اثرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد:‌ برای ارزیابی توان رزمی هر کشوری عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود مانند عوامل فیزیکی و عوامل غیرفیزیکی.

سیاری ادامه داد: اگر در زمان 8 سال دفاع مقدس بر همین مبنا وارد کارزار می‌شدیم موفق نمی‌شدیم زیرا اعداد و ارقام ما بسیار پایین‌تر از عراق بود. اما در جمهوری اسلامی مؤلفه‌های دیگری هم تعریف می‌شود که تکیه بر آن می‌تواند ما را پیروز کند و آن مؤلفه‌های برترساز است.

وی خاطرنشان کرد: این مؤلفه‌ها در هر جای دنیا وجود ندارد مانند شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری، ‌ایثارگری و از خود گذشتگی اینها مؤلفه‌هایی است که ما در دفاع مقدس پیروز کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: محور ایجاد مؤلفه‌های برترساز و ارتقاء آن در نیروی انسانی، نداجا و دیگر نیروها اداره عقیدتی سیاسی است که باید برای آن تلاش کند و برنامه داشته باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیر ارتباطات و تبادل اطلاعات در سرعت تهاجم فرهنگی اظهار داشت: ما الان در جنگ نرم هستیم و زمان نسبت به گذشته تغییر کرده است لذا ما نیز باید تغییر کنیم به همین دلیل توجهی که باید نسبت به ویژگی‌های برترساز داشته باشیم با آنچه که قبلا داشتیم متفاوت است. ما باید مؤلفه‌های برترساز را نهادینه کنیم و ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: برای مقابله با دشمن باید به کارها و راه‌های ویژه رجوع کنیم ما نمی‌توانیم در لشکرکشی مستقیم در مقابل تجهیزات دشمن بایستیم. به همین دلیل لازمه کارهای ویژه داشتن مؤلفه‌های برترساز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن برای تاثیرگذاری بر ملت و جوانان ما جنگ نرم را به راه انداخته و هدف جنگ نرم تسلط بر افکار و وادار کردن به انجام کاری که آنها می‌خواهند آن هم نه از روی اجبار بلکه از روی اقناع است.

سیاری با اشاره به ابزارهای جنگ نرم گفت: صنایع فرهنگی، رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی سه شاخه اصلی ابزارهای جنگ نرم هستند که سینما، انیمیشن، ماهواره، اسباب‌بازی، موسیقی، رادیو تلویزیون، خبرگزاری‌ها، اینترنت، سایت‌های خبری، فیس‌بوک، توییتر، ویکی‌ها، ایمیل، چت، سایت‌های اشتراک‌گذار، SMS، بلوتوث و MMS زیرشاخه‌های این ابزار هستند.

وی افزود: در بررسی که سال 87 صورت گرفته بود، 4 میلیون سایت مروج فساد در اروپا طراحی شده که در کشورهای در حال توسعه مثل ایران اثرگذار باشد. ما در کشورمان امکان دریافت 6 هزار شبکه و 9 هزار شبکه کارتی قابل دسترسی داریم. 35 شبکه فارسی زبان به صورت 24 ساعته علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. آیا این حجم فعالیت و هجمه علیه ایران بر روی ملت ما تاثیر نمی‌گذارد؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: جوانانی که تحت تاثیر این ابزارها هستند همان‌هایی هستند که می‌خواهند در نیروهای مسلح خدمت کنند. لذا بصیرت راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است و ارتقاء سطح بصیرت بر عهده همه و با محوریت عقیدتی سیاسی است.

سیاری در پایان بااشاره به تغییرات به وجود آمده در جهان و سطح دانش و تکنولوژی اظهار داشت: تجهیزات،‌مهارت و راهکارهای سازمان عقیدتی سیاسی باید متناسب با فناوری‌ها و دانش روز باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا