تحویل قایق‌های تندرو و تسلیحات جدید به دزدان دریایی توسط برخی کشورها

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش از تحویل قایق‌های تندرو و تسلیحات جدید توسط برخی کشورها به دزدان دریایی خلیج عدن خبر داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش به فرمان امام (ره) که ظهر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به مقابله با دزدان دریایی در چند روز اخیر گفت: ما در 15 روز گذشته دو مورد برخورد شدید با دزدان دریایی در آب‌های آزاد داشتیم.

وی افزود: یکی هجوم قایق‌های تندرو به کشتی نفت‌کش بود که ناوگروه ایرانی وارد صحنه شد و آن کشتی را نجات داد. دیگری هم حمله دزدان دریایی در چند روز گذشته به یک کشتی گازبر بود که این بار نیز ناوگروه ما آن را نجات داد.

سیاری با بیان اینکه این درگیری‌ها در ورودی تنگه باب‌المندب بوده، تصریح کرد: ما در 9 ماه گذشته هیچ موردی نداشتیم زیرا کنترل ما بیشتر و برخوردمان قاطع بود اما دزدان دریایی مجددا با انگیزه تسلیحات و قایق‌های تندرو که توسط چند کشور در اختیارشان گذاشته شده دوباره در صحنه حاضر شده و خطوط مواصلاتی دنیا را تهدید می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به پروژه لقمان گفت: این پروژه ساخت ناو آموزشی برای ارتقاء آموزش و مهارت در دریاهای آزاد است و ناو آموزشی خلیج فارس می‌تواند نداجا را در بحث آموزش و مهارت بسیار بالا ببرد. کار اجرایی آن شروع شده و قطعا تکمیل این ناو چند سال طول می‌کشد.

سیاری همجنین با اشاره به رونمایی از ناو لاوان در هفتم آذر گفت: کار علمی و فنی زیادی بر روی این ناو انجام شده است و در روز هفت آذر همراه با چند پروژه دیگر که تعمیرات اساسی بر روی آن انجام شده، ‌رونمایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ناوشکن سهند در رزمایش امسال نداجا شرکت می‌کند یا خیر، گفت: این ناوشکن برای رزمایش آخر سال آماده نخواهد شد. سهند ناوی به مراتب پیشرفته‌تر از جماران و امکانات و فناور‌ی‌های بالاتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا