آمادگی اعزام ناوهایمان به نامیبیا را داریم/کمک به رفع دزدی دریایی در شرق و غرب آفریقا

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش:فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: ما آمادگی داریم ناوهایمان را در صورت تصویب سلسله مراتب به نامیبیا اعزام کنیم.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در دیدار با پیتر ویلو فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا با اشاره به اینکه این سفر با تلاش سفیر ایران در نامیبیا صورت گرفته است، گفت:‌ هیئت نامیبیایی امروز بعد از ورود به ایران اولین ملاقاتشان را در نیروی دریایی ارتش ایران انجام دادند.

وی افزود: کشور نامیبیا نیازمندی‌هایی در حوزه آموزشی، تعمیر نگهداری و ساخت یگان‌های شناوری و ساماندهی نیروی دریایی‌اش دارد و ما آمادگی داریم بازدیدی از نیروی دریایی ارتش نامیبیا داشته باشیم و حتی ناو‌هایمان را به سواحل این کشور برای بازدید بفرستیم.

وی با اشاره به مذاکراتش با فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا گفت: در این مذاکرات در بحث آموزشی به نتیجه رسیدیم که همکاری‌هایی داشته باشیم و آنها از دانشگاه نوشهر، رشت، کارخانجات بندرعباس و ناوشکن جماران بازدید خواهند داشت.

سیاری با اشاره به حضور نیروی دریایی ایران در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن گفت:‌ این موضوع مورد توجه آنها است و در خصوص مقابله با دزدی دریایی چه در شرق و درغرب آفریقا صحبت کردیم که هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم و تجربیات‌مان را در این خصوص به آنها منتقل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان در خصوص برگزاری رزمایش دریایی ولایت 92 گفت:‌ رزمایش‌های ما معمولا در سه ماهه آخر سال انجام می شود و رزمایش امسال نیز بستگی به دستورات رده‌های بالاتر دارد.

در ادامه این دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما ملاقات و مذاکراتی با کشورهای آمریکای جنوبی داشتیم و این برای ما بسیار ارزشمند است که با ایران نیز ملاقات‌هایی داشته باشیم.

وی تاکید کرد که ما در این مذاکرات به توافق رسیدیم که از تجربیات هم بهره ببریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا