هنوز هم ثانیه به ثانیه در حال دفاع کردن هستیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
فرمانده قرارگاه خاتم النبیا(ص) گفت: هنوز هم ثانیه به ثانیه در حال دفاع کردن هستیم وگرنه باید به سرنوشتی چون کشور افغانستان دچار می شدیم.

 

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری مهر،  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) ارتش در گفتگویی اظهار داشت: کسانی که می گویند مگر دفاع مقدس چقدر خبر دارد، هیچ اِشرافی به موضوع دفاع مقدس ندارند؛ چرا که ما اکنون نیز در دفاع مقدس هستیم، هنوز هم ثانیه به ثانیه در حال دفاع کردن هستیم وگرنه باید به سرنوشتی چون کشور افغانستان دچار می شدیم.

 وی افزود: وقتی در رژه 31 شهریور جوان 21 ساله ای آنچنان با صلابت قدم برمی دارد، با این که اصلاً دفاع مقدس را ندیده است؛ یعنی این که آن دوران را درک کرده و خود را در همان دوران می بیند.

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور، ادامه داد: وقتی رایحه ای خوش وارد هوا می شود، دیده نمی شود، فقط بوی خوش آن رایحه است که حس می شود. من خوش بویی را به امنیت تشبیه می کنم، در طول 34 سال گذشته و در دوران دفاع مقدس امنیت داشته ایم و این همان اقتدار ماست.

وی با بیان برخی تفاوت های توان دفاعی کشور با سایر کشورها، گفت: ما در مقایسه با کشورهای دیگر متفاوت هستیم، چرا که توان دفاع خود را با کشورهای دیگر مقایسه نمی کنیم؛ زیرا ایدئولوژی ما ایدئولوژی دفاعی است و هیچگاه قصد تهاجم به کشور دیگری را نداریم اما میزان توانمندی خود را نسبت به تهدیدهای دشمن مقایسه می کنیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) تصریح کرد: از چندین جهت توان دفاعی خود را مورد برسی قرار می دهیم. اولین مساله جنگ موجود در کشورهای دیگر است، دومین مساله تکنیک و نوع پیچیدگی سامانه های حریف می باشد که در حقیقت مشخص شود با چه کیفیتی ممکن است مورد تهدید قرار بگیریم و سومین مساله در خصوص تولید و ساخت سامانه های بومی است.

وی افزود: در خصوص تولید و ساخت سامانه های بومی یا بهینه سازی سامانه های قبلی به سامانه های بومی با توجه به این که پدافند هوایی یک یکان کاملاً تجهیزات محور است و همواره باید سامانه هایش روشن باشد که در طول این 34 سال روشن بوده است؛ ما با توجه به تحریم ها و ماموریت هایمان به اهداف خود رسیده ایم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا (ص) در ادامه خاطر نشان ساخت: این یک شعار نیست و قطعاً سامانه های ما بومی شده اند؛ همانطور که در صحنه اتفاق افتاده و در دو منظر هم به ما کمک کرده است. اولاً وابستگی ما را در زمان های بحران به کشورهای سازنده یا سازندگان قطعات و تجهیزات را قطع کرده است و باعث شده روی پای خود بایستیم و ثانیاً برابر تهدیدها که متصور بودیم سامانه های خود را طراحی کرده ایم؛ یعنی این که مثل بسیاری از کشورهای دیگر ابتدا سامانه را تهیه نکرده ایم، بعد برابر سامانه استقرار دهیم؛ مثل کشور هایی که با این که سامانه های پیچیده ای هم داشتند اما زمان بحران نتوانستند دوام بیاورند.

وی با تأکید بر اِشراف اطلاعاتی پدافند هوایی بیان کرد: با اِشراف اطلاعاتی که در قرارگاه پدافند هوایی داریم نه نسبت به امروز نسبت به سال های آینده، تهدیدها را بررسی می کنیم که چه تهدیداتی متصور مجموعه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و برابر آن تهدیدات سامانه هایمان را طراحی می کنیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) اظهار داشت: نوع تفکر و ایدئولوژی دفاعی ما نیروهای متخصصی هستند که باید در زمان بحران در لحظه تصمیم بگیرند و همین کار ما را حساس تر می کند به همین دلیل ما باید بهترین راه ها و معابر نفوذی را شناسایی کنیم که اگر جای دشمن بودیم به کجا و از کجا به کشور آسیب می رساندیم. آنگاه در برابر تهدیدات با تجهیزات بومی که داریم و با نیروهای متخصص و متعهد خود محل استقرار سامانه ها را پایه گذاری نماییم.

بهره‌برداری کامل سامانه جهت‌یاب شنود "DDF"

 امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به بهره برداری کامل سامانه جهت یاب شنود DDF افزود: با دستیابی به این سامانه شنود به‌ راحتی می‌توان سمت و جهت هدف در آسمان را در بالاترین دقت تشخیص داد و با استفاده از این سامانه محل دقیق هدف به‌راحتی برایمان نمایان می‌شود و دشمن نمی‌تواند با پنهان کردن خود و خفه کردن صدا از دیدمان پنهان بماند.


 وی تصریح کرد: این که جهت‌یاب دی‌دی‌اف عملکرد بسیار خوبی در جنگ الکترونیک از خود نشان می‌دهد، جمینگ در مواجهه با این سامانه کاملاً خنثی است و تأثیری بر روی آن نمی‌تواند بگذارد و به‌نوعی در برابر جمینگ ایمنی کاملی دارد و بسیار هم مقاوم است که با استفاده از این سامانه زمان تصمیم‌گیری کاهش و سرعت عمل افزایش می‌یابد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در خصوص رزمایشی که قرار است در نیمه دوم سال انجام شود، اظهار داشت: پدافند هوایی به سبب نوع وظیفه ای که دارد علاوه بر برگزاری رزمایش های مستقل در تمامی رزمایش های نیروهای مسلح حضور دارد. برگزاری رزمایش پدافند در منطقه ای سردسیر و کوهستانی برگزار می شود تا اهداف برگزار کنندگان این رزمایش ها از جهت آب و هوایی نیز تحقق پذیرد.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی یک تفاوت با سایر نیروها دارد و آن این است که خیلی باید به عطر خوب شهدا نزدیک شود. همان بوی خوشی که در ابتدای صحبتم گفتم منظور است و این عطر خوب شهادت است که اگر نباشد روحیه ای نمی ماند برای یک نیروی پدافند هوایی که قرار است در فضایی مانند روی کوه با دور بودن از خانواده  و مسیر سخت که همچنان در مکان هایی هستند که هنوز جنگ است و اگر تهدیدی شود به مناطق حساس یک نبرد تن به تن و چهره به چهره است که داشتن این روحیه ی موجود، نه دست فرمانده است نه دست نیروست همان عطر خوشی است که در فضا ایجاد شده است.

 وی در پایان با بیان نمونه سایت سوباشی گفت: نمونه بارز آن سایت سوباشی بود که در اتاق عملیاتی که هشت نفر باید حضور داشته باشد، 19 نفر حضور می یابند تا مبادا از قافله جا بمانند و این همان فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدوارم نصیب همه ما بشود

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا