امير سرتيپ اسماعيلي: بهره‌برداري كامل سامانه جهت‌ياب شنود DDF/دشمن ديگر نمي تواند

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني ارتش، امير سرتيپ « فرزاد اسماعيلي» با بيان اين كه جهت‌ياب دي‌دي‌اف عملكرد بسيار خوبي در جنگ الكترونيك از خود نشان مي‌دهد، افزود: جمينگ در مواجهه با اين سامانه كاملاً خنثي است و نمي تواند تأثيري بر روي آن بگذارد و به‌نوعي در برابر جمينگ ايمني كاملي دارد و بسيار هم مقاوم است كه بااستفاده از اين سامانه زمان تصميم ‌گيري كاهش و سرعت عمل افزايش مي‌يابد.
امير سرتيپ اسماعيلي گفت: بايد بهترين راه ها و معابر نفوذي را شناسايي كنيم كه اگر جاي دشمن بوديم به كجا و از كجا به كشور آسيب مي رسانديم، آن وقت در برابر تهديدها با تجهيزات بومي كه داريم با نيروهاي متخصص و متعهد خود محل استقرار سامانه هاي ضد موشكي را طراحي و پايه گذاري نماييم.
وي اظهارداشت: كساني كه مي گويند مگر دفاع مقدس چقدر خبر دارد، هيچ اِشرافي به موضوع دفاع مقدس ندارند؛ چرا كه ما اكنون نيز در دفاع مقدس بوده و هنوز هم ثانيه به ثانيه در حال دفاع كردن هستيم وگرنه بايد به سرنوشتي چون كشور افغانستان دچار مي شديم.
اسماعيلي اضافه كرد: وقتي در رژه ۳۱ شهريور جوان ۲۱ ساله اي آنچنان با صلابت قدم برمي دارد، با اين كه اصلاً دفاع مقدس را نديده است؛ يعني اين كه آن دوران را درك كرده و خود را در همان دوران مي بيند.
وي با اشاره به اقتدار پدافند هوايي كشور، ادامه داد: وقتي رايحه اي خوش وارد هوا مي شود، ديده نمي شود، فقط بوي خوش آن رايحه است كه حس مي شود. من خوش بويي را به امنيت تشبيه مي كنم، در طول ۳۴ سال گذشته و در دوران دفاع مقدس امنيت داشته ايم و اين همان اقتدار ماست.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با بيان برخي تفاوت هاي توان دفاعي كشور با ساير كشورها، گفت: ما در مقايسه با كشورهاي ديگر متفاوت هستيم، چرا كه توان دفاع خود را با كشورهاي ديگر مقايسه نمي كنيم؛ زيرا ايدئولوژي ما ايدئولوژي دفاعي است و هيچگاه قصد تهاجم به كشور ديگري را نداريم اما ميزان توانمندي خود را نسبت به تهديدهاي دشمن مقايسه مي كنيم.
اسماعيلي با بيان اين كه ما از چندين جهت توان دفاعي خود را مورد برسي قرار مي دهيم، تصريح كرد: اولين مساله جنگ موجود در كشورهاي ديگر است، دومين مساله تكنيك و نوع پيچيدگي سامانه هاي حريف مي باشد كه در حقيقت مشخص شود با چه كيفيتي ممكن است مورد تهديد قرار بگيريم و سومين مساله در خصوص توليد و ساخت سامانه هاي بومي است.
وي افزود: در خصوص توليد و ساخت سامانه هاي بومي يا بهينه سازي سامانه هاي قبلي به سامانه هاي بومي با توجه به اين كه پدافند هوايي يك يكان كاملاً تجهيزات محور بوده و همواره بايد سامانه هايش روشن باشد و در طول اين ۳۴ سال گذشته نيز روشن بود؛ برغم تحريم ها در ماموريت هايمان به اهداف خود رسيده ايم.
فرمانده پدافند هوايي خاتم النبياء(ص) ارتش در ادامه خاطرنشان ساخت: اين يك شعار نيست و قطعاً سامانه هاي ما بومي شده اند؛ همانطور كه در صحنه اتفاق افتاده و در دو منظر هم به ما كمك كرده است.
اسماعيلي افزود: اولاً وابستگي ما را در زمان هاي بحران به كشورهاي سازنده يا سازندگان قطعات و تجهيزات را قطع كرد و باعث شد روي پاي خود بايستيم و ثانياً برابر تهديدها كه متصور بوديم سامانه هاي خود را طراحي كرده ايم؛ يعني اين كه مثل بسياري از كشورهاي ديگر ابتدا سامانه را تهيه نكرده ايم، بعد برابر سامانه استقرار دهيم؛ مثل كشورهايي كه با اين كه سامانه هاي پيچيده اي هم داشتند اما زمان بحران نتوانستند دوام بياورند.
وي با تأكيد بر اِشراف اطلاعاتي پدافند هوايي بيان كرد: با اِشراف اطلاعاتي كه در قرارگاه پدافند هوايي داريم نه نسبت به امروز نسبت به سال هاي آينده، تهديدها را بررسي مي كنيم كه چه تهديداتي متصور مجموعه جمهوري اسلامي ايران خواهد بود و برابر آن تهديدات سامانه هايمان را طراحي مي كنيم.
فرمانده پدافند هوايي خاتم النبياء(ص) ارتش اظهار داشت: نوع تفكر و ايدئولوژي دفاعي ما نيروهاي متخصصي هستند كه بايد در زمان بحران در لحظه تصميم بگيرند و همين كار ما را حساس تر مي كند.
اسماعيلي در خصوص رزمايشي كه قرار است بزودي انجام شود، اظهار داشت: پدافند هوايي به سبب نوع وظيفه اي كه دارد علاوه بر برگزاري رزمايش هاي مستقل در تمامي رزمايش هاي نيروهاي مسلح حضور دارد.
وي افزود: رزمايش آتي پدافند هوايي در منطقه اي سردسير و كوهستاني برگزار مي شود تا اهداف برگزار كنندگان اين رزمايش ها از جهت آب و هوايي نيز تحقق پذيرد.
اسماعيلي تصريح كرد: پدافند هوايي يك تفاوت با ساير نيروها دارد و آن اين است كه خيلي بايد به عطر خوب شهدا نزديك شود و اين عطر خوب شهادت اگر نباشد روحيه اي نمي ماند براي يك نيروي پدافند هوايي كه قرار است در فضايي مانند روي كوه يا دور بودن از خانواده و مسير سخت كه همچنان در مكان هايي هستند كه هنوز جنگ است، فعاليت كند.
وي در ادامه با اشاره به سايت راداري سوباشي در همدان گفت: نمونه بارز آن سايت سوباشي بود كه در اتاق عملياتي كه هشت نفر بايد حضور داشته باشد، ۱۹ نفر حضور مي يابند تا مبادا از قافله جا بمانند و اين همان فرهنگ ايثار و شهادت است كه اميدوارم نصيب همه ما بشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا