علت عدم حمله دشمن به ایران اسلامی،توان بالای نیروهای مسلح است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::قرمانده نیروی دریایی ارتش گفتگویی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در ابتدای جنگ هنوز نیروهای مردمی پای کار نیامده بودند و هنوز سپاه شکل نگرفته بود که ارتش جلوی پیشروی دشمن را گرفت و بعد مردم آمدند، بسیج آمد، سپاه شکل گرفت.

به مناسبت هفته دفاع مقدس برآن شدیم تا با یکی از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که امروز نیز در حفظ کیان و آب و خاک این کشور درحال خدمت می باشد به گفت و گو بنشینیم. لذا خدمت امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رسیدیم تا در مورد اقدامات ارتش جمهوری اسلامی به ویژه نیروی دریایی ارتش در ایام دفاع مقدس کمی بیشتر بدانیم. متن زیر، مصاحبه اختصاصی خبرگزاری دفاع مقدس با امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. 

مهمترین اهداف رژیم بعث از حمله به ایران

امیر دریادار سیاری مهمترین اهداف حمله رژیم بعث عراق به ایران را در دو نوع اصلی و فرعی دانست و گفت: هدف اصلی جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران بعد از انقلاب و شکست جمهوری اسلامی بود. هدف فرعی این حمله تصرف بخشی یا همه خوزستان و تسلط بر اروند رود و رفع خفگی عراق از نظر دریا و توسعه طلبی تفکرات حاکم بر صدام حسین،که به دنبال قدرت طلبی و اینکه ژاندارم منطقه شود و به عنوان بزرگترین رهبران عرب شناخته شود.

حدود 36 کشور جهان به رژیم بعثی کمک کردند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دلایل کمک شرق و غرب به رژیم بعثی اذعان داشت: زمانی که انقلاب پیروز شد هم استکبار و غربی ها به این نتیجه رسیدند که منافع نامشروعشان را در ایران از دست داده اند و به دنبال برگرداندن این منافع شدند و چون از نظر فکری در تضاد با ما بودند مهمترین راه حل را در سرنگونی رژیم ما و سرکار آوردن رژیم مورد نظرخودشان دیدند و این دلیل اصلی جبران منافع شرق و غرب بود.

وی افزود: اسناد نشان می دهد که حدود 36 کشور جهان در ابعاد تسلیحاتی ، اقتصادی، مالی، نیروی انسانی،تاکتیکی،آموزشی و واگذاری سلاح های ویژه به رژیم بعثی کمک کردند.

حمله را با راهبرد سریع آغاز کردند

دریادار سیاری با بیان اینکه رژیم بعثی عراق تصور می کرد در کمترین زمان می تواند پیروز شود، گفت: زمانی که رژیم بعثی حمله را آغاز کرد برآورد اطلاعاتی داشتند، چون وقتی کشوری بخواهد به کشور دیگری حمله کند بررسی و برآورد می کند که توان حمله را دارد یا نه؟ آنها برآوردشان این بود که با وجود انقلاب در ایران هنوز سازمانها،ارگانهای نظامی و دولتی شکل خود را پیدا نکرده و تفرقه زیاد است و اختلافات قومی و مذهبی و همچنین ترور شخصیتهای مهم وجود دارد. از طرف دیگر رژیم بعثی بر این باور بودند که ارتش جمهوری اسلامی با آسیبهای زیادی روبروست و توان دفاع و مقابله و ایستادگی را ندارد، سپس حمله را با راهبرد سریع و اینکه با کمترین زمان ممکن می توانند پیروز شوند آغاز کردند.

ارتش مانع پیشروی دشمن شد/نیروی دریایی محور کار در خرمشهر بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در آن مقطع زمانی آسیبهای زیادی به بدنه ارتش وارد شده بود، خدمت سربازی یکساله شده و همه متخصصین به محل زندگی خود منتقل شده بودند که حمله آغاز شد. ارتش در کمترین فرصت ممکن توانست مانع از پیشروی دشمن شود که اگر این چنین نمی شد آنها به هدفشان می رسیدند و ظرف یک هفته در تهران حضور می یافتند.

وی ادامه داد: نیروی هوایی در روز سوم، عملیات کمان را انجام داد و منابع حیاتی دشمن را بمباران کرد و نیروی دریایی با حضور تکاوران خود محور کار در خرمشهر شد.

سیاری افزود : نیروی دریایی بعد از اینکه متوجه حضور بیشتر دشمن در شمال خلیج فارس شد باعث شکست راهبرد سریع دشمن در آنجا می شود و در اول جنگ در کمترین زمان ممکن دشمن شکست خورد و ارتش با توکل به خدا و با حمایت های مردم و با فرمان امام باعث شد که اقدامات ارزشمندی انجام دهد و در سال اول جنگ موفقیت های بسیاری بدست آورد.

در 67 روز اول جنگ نیروی دریایی ارتش باعث نابودی کامل رژیم بعثی در دریا می شود

دریادار سیاری افزود:67 روز از جنگ گذشته بود که نیروی دریایی باعث شکست و نابودی کامل رژیم بعثی در دریا می شود. و بزرگترین ضربه اقتصادی را به این کشور وارد می کند .

وی ادامه داد: با این عملیات توانمندی بالای نیروی دریایی به معرض نمایش گذاشته می شود و سیادت جمهوری اسلامی در خلیج فارس به دشمن ثابت شد.

دریادار سیاری با بیان اینکه متأسفانه اغلب مردم از ماجرای عملکرد نیروی دریایی در اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش بی اطلاعند، افزود: اگر دشمن می توانست توان اقتصادی مارا از بین ببرد این کار را انجام می داد اما نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کرد، یعنی ما با اسکورت بیش از ده هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش و جلوگیری از بسته شدن  بندر امام توسط دشمن که آن زمان به عنوان مهمترین بندر تجاری ما محسوب می شد باعث شدیم چرخه اقتصادی کشور بچرخد.

وی گفت: هنوز نیروهای مردمی پای کار نیامده بودند و هنوز سپاه شکل نگرفته بود که ارتش جلوی پیشروی دشمن را گرفت و بعد مردم آمدند، بسیج آمد، سپاه شکل گرفت که ظرف 2 سال همه سرزمینها پس گرفته شد و دشمن رفت سراغ کار خودش.

 سیاری تاکید کرد :قدرت جمهوری اسلامی ایران در مردم است،هر جا مردم در صحنه باشند در هیچ عرصه ای شکست معنی ندارد و هرجا مردم نظام را از خود بدانند و دفاع، مقدس شود پیروزیم و دیدیم که پیروزی بدست آمد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اذعان داشت: تجربیات دفاع مقدس یک گنج است و به تعبیر مقام معظم رهبری"هشت سال دفاع ، عملیات، شناسایی، تاکتیک و تکنیک همه تجربه است".

وی اضافه کرد: اولین اقدام در نیروی دریایی این است که تجربیات دفاع مقدس را در امر آموزش بکار ببریم، امروز در تاکتیک ها و برنامه ریزی برای انجام مأموریتها از تجربیات دفاع مقدس استفاده می شود و همچنین در سیادت دریایی، رزمایش ها  و در همه ابعاد از آن تجربیات ارزشمند بهره برداری می شود. یعنی این گنجینه به همین راحتی کنار گذاشته نمی شود.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه در دریانوردی از تنگه هرمز تا دریای سرخ و تنگه مالاگا تجربیات را بکار می گیریم افزود: در سال های اخیر اقتصاد ما در دریا به مخاطره افتاد که نیروی دریایی ارتش توانست با حضور در فاصله  3 و 4 هزار کیلومتری از مرزهایمان امنیت را برای کشتی های تجاری و نفتکش بر قرار کند.

توان بازدارندگی و رزمی ارتش بالاست

دریادار سیاری با تاکید بر توان بازدارندگی و رزمی بالای ارتش تصریح کرد: اگر می بینید که دشمنان ما ظرف چند سال گذشته تهدیدات خود را عملی نکرده  و نتوانستند گزینه های رزمی را اجرایی کنند علتش آمادگی نیروهای مسلح در هر زمینه ایست.

وی اضافه کرد : ارتش و نیروی دریایی هم جزئی از نیروهای مسلح محسوب می شود یعنی با توکل بر خداوند و بکارگیری رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا، لطف خدا و حمایت های مردمی شامل حالش شده و می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی انسانی از ارکان افزایش توان نظامی است  افزود: نیروی انسانی مومن، متعهد، متخصص و ولایتمدار است که تحت هر شرایطی با تمام قوا ایستادگی می کند و آنچه که امروز در نیروی دریایی ارتش داریم ساخته و پرداخته دست توانمند همین نیروهای مومن و ولایی است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا