موزه نظامی دافوس ارتش افتتاح شد
تاريخ : 7 / 7 / 1392برچسب:ارتش,ستادج ا ا,بسیج مردمی, | 23:37 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موزه نظامی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دافوس آجا افتتاح شد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش   به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم با بیان این که یکی از راه های انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به نسل جدید همین موزه هاست، گفت: خوب است در این موزه، آثاری از دوران دفاع مقدس افزوده شود تا بتواند نقش موثری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول این موزه افزود: با وجود دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، این موزه می تواند به یک موزه نظامی و دفاع مقدس تبدیل شود.

امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دافوس آجا هم در این مراسم با اشاره به این که فاز اول این موزه به بهره برداری رسیده است،گفت: تمام دانشگاه های فرماندهی و ستاد در دنیا موزه نظامی دارند.

وی افزود: این موزه در ساختمان عمارت کلاه فرنگی قرار گرفته که خود این ساختمان حدود 200 سال قدمت دارد و در فاز اول آن، موزه نظامی افتتاح شده و قصد داریم در فازهای بعدی و روند توسعه آن، با توجه به این که این دانشگاه بیش از 800 شهید تقدیم انقلاب کرده است، موزه دفاع مقدس و شهدای این دانشگاه را نیز در آن افتتاح کنیم.

امیر سرتیپ دوم ولیوند در پایان به مشخصات این موزه اشاره کرد و گفت: فاز اول این موزه در دو سالن 70متری افتتاح شده که در آنها اسلحه های بکار گرفته شده در جنگ جهانی اول، بیش از 20قبضه شمشیر و خنجر از دوره صفویه و همچنین یک قبضه توپ که هدیه روسیه به عباس میرزا است؛ قرار دارد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا