ناوگان پروازی گروه پهپادی نزاجا آماده ورود به عرصه نبرد ناهمتراز است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از پهپادهای این نیرو در حوزه مراقبت از مرزها استفاده شده و پهپاد جدید نیز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های شناسایی مجهز شده است.

   پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از پهپادهای این نیرو در حوزه مراقبت از مرزها استفاده شده و پهپاد جدید نیز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های شناسایی مجهز شده است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از جدیدترین پهپاد این نیرو با نام "یسیر"، یکان موشکی و پهپادی را دستان بلند این نیرو دانست و گفت: امروز ایران به حدی از دانایی، توانایی و دانش تخصصی رسیده که تمامی نیازهایش را متخصصان بومی تولید کرده و ایده‌ها را تبدیل به محصول می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی، این نیرو را یکی از نیروهای محوری ارتش دانست و تصریح کرد: امروز ما با چهره تازه‌ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق می‌کند و ما باید متناسب با آن، ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کنیم.

 امیر سرتیپ پوردستان گفت: ما با یک نبرد ناهمتراز روبرو هستیم که هر گام دشمن در آن می‌تواند 400 کیلومتر باشد و نیروی زمینی ارتش نمی‌تواند با یکان‌های سنتی وارد نبرد ناهمتراز شود. به همین دلیل یکان‌های موشکی و گروه پهپادی دست بلند نیروی زمینی ارتش است که می‌تواند ده‌ها و صدها کیلومتر جلوتر را رصد و مورد هدف قرار دهد و ما الان می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: با تحول گسترده نیروی زمینی ارتش، یکان پهپادی این نیرو ارتقاء یافته و با افزایش ظرفیت، به گروه پهپادی تبدیل شد.

امیر سرتیپ پوردستان تاکید کرد: پهپادهای نیروی زمینی در تمام مرزهای کشور حضور دارند و کارهای شناسایی و رزمی را انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز با ورود پهپاد "یسیر"، با مداومت پروازی بالا و دوربین‌های قوی و شناسایی نقاط کور، ظرفیت ناوگان پروازی گروه پهپادی نزاجا صدچندان شده و این گروه آماده ورود به عرصه نبرد ناهمتراز است.

 امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: خوشبختانه در ستاد کل نیروهای مسلح نیز متولی یکان پهپادی ایجاد شده که یک همگرایی و همدلی در یکان‌های پهپادی نیروهای مسلح به وجود آورده است.

وی همچنین با اشاره به رونمایی پهپاد جدید سپاه و تعامل ارتش و سپاه در این حوزه گفت: در تمامی رده‌ها در سطح طرح و تجهیزات بین نیروهای سپاه و ارتش تعامل وجود دارد و تمامی دانش تخصصی در مجموعه سپاه و ارتش مبادله می‌شود.

پوردستان با اشاره به پهپادهای انتحاری نزاجا گفت: با همکاری و همدلی با صنعت هوایی قدس، پهپادهای انتحاری را آماده کرده‌ایم که این پهپادها همزمان با شناسایی هدف، می‌توانند آن را منهدم کنند.

وی تاکید کرد: این پهپادها می‌توانند هدف‌های متحرک و ساده و همین طور اهداف هوایی از جمله بالگرد و هواپیما را مورد هدف قرار دهند و قدرت انفجاری آنها می‌تواند با توجه به محموله‌ای که به آن متصل می‌شود متفاوت باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: پهپادهای انتحاری این نیرو به عنوان رعد 85 در اندازه­های مختلف وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری پهپاد جدید نزاجا به نام یسیر گفت: یسیر به معنای سهولت و سادگی است و این یعنی کار با این پهپاد برای نفوذ در عمق دل دشمن بسیار ساده است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا