مشکل اصلی درجنگ کارشکنی ها بود
تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج مردمی,پایگاه مردمی, | 14:58 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش ::برنامه دیروز،امروز، فردا به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 

 برنامه دیروز،امروز، فردا به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

امیر سرتیپ حیدری در این برنامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند مقطع توفیق مبارزه با کفر و نفاق را داشت. اولین مرحله قبل از پیروزی انقلاب بود که نیروهای انقلابی ارتش با نظام طاغوت درگیر بودند. شهید آبشناسان، شهید صیاد شیرازی و... حلقه های مرکزی مبارزه با رژیم طاغوت بودند و توانستند ارتباط خوبی را با امام برقرار کنند. بعد از پیروزی انقلاب شاهد این بودیم که اولین شعار گروه های ضد انقلاب انحلال ارتش بود چون می دانستند که ارتش تنها نیرویی است که می تواند در مقابل شرارت آنها بایستد.

وی ادامه داد: ارتش با به نمایش گذاشتن بخشی از ولایتمداری خود آرام آرام وارد صحنه دفاع مقدس شد. در آن ایام بیش از دو سوم نیروهای ارتش، همراه با سپاه درگیر مبارزه با نیروهای ضد انقلاب بود. 31 شهریور آغاز تهاجم افسار گسیخته دشمن بود اما شرارت های صدام از اردیبهشت 58 آغاز شده بود. تا قبل از 31 شهریور 59، بیش از 600 مورد تجاوزات مرزی از رژیم صدام نسبت به جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. در واقع بخشی از استان های مرزی قبل از 31 شهریور بمباران شده و از آن موقع درگیر جنگ بوده اند.

امیر سرتیپ حیدری افزود: دفاع مقدس دوران مظلومیت ارتش و سپاه پاسداران بود. هم ارتش با مظلومیت وارد دفاع مقدس شد و هم سپاه! حوزه عاقله که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت، اعتقادی به جنگ و مقاومت نداشت. بنی صدر اعتقادی بر این نداشت که نیروهای سپاه و نیروهای مردمی در کنار ارتش می توانند به دشمن سیلی بزنند و در مقابل او بجنگند. در نهایت باید بگویم که متأسفانه قوه عاقله ای که باید این دونیرو را هماهنگ می کرد، به انحراف رفته بود و در نهایت در حق سپاه و ارتش ظلم شد.

امیر سرتیپ حیدری همچنین اظهار داشت: نمی توانیم بگوییم در جنگ ناکامی نداشتیم اما به نظرم ریشه این ناکامی ها مهم است. یکی از ناکامی های ایام دفاع مقدس، عدم اعتقاد فرماندهی کل قوای وقت به مقاومت بود که خودش منجر به برخی ناکامی های دیگر شد. نیروهای مسلح فرمانده محور است. مثلاً امروز همه نیروهای مسلح مطیع رهبر معظم انقلاب هستند. در ایام دفاع مقدس بحث سقوط سوسنگرد یکی از ناکامی های ما بود که به دلیل عدم فرماندهی درست اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آن روزها نماینده امام در شورای عالی دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. به دلیل محبتی که آقا به ارتش دارند، سعی داشتند بیشتر از یکان های ارتش بازدید کنند. یکی از این روزها، ایشان وارد اهواز شدند و آزادی سوسنگرد را پیگیری کردند. جلسه ای برقرار شد که در این جلسه به این نتیجه می رسند که 26 آذر روزی است که باید عملیات آزادسازی سوسنگرد کلید بخورد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان بخشی از خاطرات مقام معظم رهبری از آزادسازی سوسنگرد افزود: یک شب مانده به عملیات به آقا اطلاع می دهند که به دلیل کارشکنی بنی صدر عملیات صورت نخواهد گرفت. این یکی از همان موضوعاتی است که باعث ناکامی های ما در جنگ می شد. نیروهای ما هم به راهشان اعتقاد داشتند و هم به رهبری امام معتقد بودند و هم از نظر تجهیزات مشکل خاصی نداشتند اما مشکل اصلی کارشکنی هایی بود که اتفاق می افتاد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا