انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل جدید نیازمند هنر است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس با تاکید بر انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل جدید از سوی فرماندهان دفاع مقدس، افزود: انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل جدید نیازمند هنر است تا این گفتمان را در عصر جدید اجرایی کنند.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار بهمن کارگر در مراسم اولین "محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت" که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع جهاد و مقاومت، رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند که دفاع همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر، تفکر جهاد و مقاومت را در ایام دفاع مقدس می‌بینیم، افزود: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ماموران نیروی انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله نامیدند، این به معنای آن است که راه جهاد و دفاع هنوز ادامه دارد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین یادآور شد: حزب‌الله لبنان از زمانی که تفکر بسیجی در آنان به وجود آمد، توانستند در جنگ موفق شوند و در موضوع غزه و سوریه نیز همین تفکر منجر شد تا با روحیه جهاد و مقاومت بر دشمن غلبه کنند.

سردار کارگر افزود: سوالی که هم اکنون در بنیاد برای ما مطرح است ، این است که چگونه می‌توانیم فرهنگ جهاد و مقاومت را به نسل جدید منتقل کنیم. البته این امر نیازمند هنر است، هنری که این گفتمان را در عصر جدید عملیاتی کند.

او با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسمی بسیار کار پسندیده‌ای است، افزود: نیروی انتظامی در بین تمام نیروی‌های مسلح مظلوم واقع شده، من نیز زمانی که افتخار آن را داشتم در این نیرو خدمت کنم برای اولین بار مجموعه‌ای تحت عنوان "رهپویان آرامش" را با موضوع زندگی شهدا تهیه کردیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سال 100 تا 110 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کند، افزود: در باغ شهادت در این نیرو باز است. نقش نیروی انتظامی در صحنه عمل باید برای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین ترسیم شود تا بدانند ناجا چه نقش مهمی در ادامه فرهنگ شهادت دارد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس حیثیت و شرف ماست، تصریح کرد: متاسفانه هنر آن را نداریم که داشته‌ها خود را در کشور نشان دهیم اما خیلی از کشورها نداشته های خود را به تصویر می‌کشند بنابراین لازم است تا این هنر را پیدا کنیم.

 

سردار کارگر با اعلام اینکه ما در نشر دفاع مقدس موفق نبودیم، افزود: با مطالعه تاریخ، مطالب فراوانی درباره جنگ‌های صدر اسلام و همچنین واقعه کربلا و عاشورا شنیده‌ایم اما نتوانسته‌ایم دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان را در این هشت ساله به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه دفاع مقدس، تاریخ ما را می‌تواند تغذیه کند و باید این راه ادامه داشته و ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از دفاع مقدس ما، عبرت و درس می‌گیرند. ما نیز باید همین کار را بکنیم، به همین منظور امسال در بنیاد حفظ آثار، هفته دفاع مقدس را به عنوان "درس‌ها و عبرت‌ها از دفاع مقدس" نامگذاری کردیم.

وی با تاکید بر اینکه فرماندهانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، باید خاطرات آن زمان را به نسل جدید منتقل کنند، تصریح کرد: باید نقشه راه آینده را شما فرماندهان دفاع مقدس ترسیم کنید.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: همه ما باید همیشه آماده باشیم زیرا نمی‌توانیم بگوییم اتفاقی برای مملکت ما نمی‌افتد، مهم آن است که در صورت وقوع یک رخداد، ما و نسل جدید چگونه باید نقش خود را اجرا کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا