نیروی هوایی تمام وقایع منطقه ای و فرامنطقه ای را رصد می کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پایگاه یکم شکاری شهید لشکری گفت: تعامل سازنده با مراکز علمی، استقلال و خودکفایی نیروی هوایی در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات را به همراه داشته است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیرسرتیپ "محمد تسویه چی" روز چهارشنبه در مراسم حماسه ماندگار (تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان عملیات کمان ۹۹ ) افزود: نیروی هوایی در بیعتی که در بهمن ۵۷ با امام راحل بسته بود در حفاظت از دستاوردهای انقلاب پیشگام بودند.

فرمانده پایگاه یکم شکاری شهید لشکری گفت: به مردم عزیز ایران اطمینان می دهم که پرسنل نیروی هوایی تمام وقایع منطقه ای و فرامنطقه ای را رصد می کنند و با دکترین دفاعی خود با عزمی جزم استوار ایستاده اند.

تسویه چی با یادآوری تحرک بالای نیروی هوایی جمهوری اسلامی به فاصله دو ساعت از حمله هوایی رژیم بعثی به ایران ادامه داد: در عملیاتی که انجام شد رژیم بعثی، هواپیماهای استراتژیکش را به غربی ترین پایگاه هوایی نسبت به مرز ایران منتقل کرد اما با رشادت های فرزندان نیروی هوایی ۴۸ فروند از این هواپیماها در پایگاه الولید منهدم شد.

وی به نقش نیروی هوایی در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: پشتیبانی از ناوگان نیروی دریایی در عملیات مروارید که هفتم مهرماه ۵۹ انجام شد نیروی دریایی عراق را به کلی از بین برد به گونه ای که تا آخر جنگ نیروی دریایی این کشور نتوانست مجددا سازماندهی شود.

تسویه چی با یادآوری رشادت شهید عباس دوران در جلوگیری از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در بغداد عنوان کرد: این شهید بزرگوار با شکست دیوار صوتی و بمباران پالایشگاه عراق، هواپیمایش را به محل برگزاری این اجلاس زد و به این ترتیب در بُعد سیاسی مانع از شکل گیری اجلاس غیرمتعهدها در بغداد شد.

فرمانده پایگاه یکم شکاری شهید لشکری، عملکرد نیروی هوایی در بُعد اقتصادی را پشتیبانی این نیرو از صدور نفت بیان کرد و افزود: رژیم بعثی عراق می خواست صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران متوقف شود که با پوشش تامین ۲۴ ساعتهF۴وF۱۴های نیروی هوایی تا آخرین روز جنگ تحمیلی صادرات نفت ایران متوقف نشد.

تسویه چی به گام های بزرگ این نیرو بعد از دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل سازنده با مراکز علمی، استقلال و خودکفایی نیروی هوایی در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات را به همراه داشته است.

وی، ساخت هواپیما و قطعات حساس آن را از دستاوردهای این نیرو بعد از دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ساخت هواپیماهای تُندر، آذرخش و صاعقه و همچنین بهینه سازی موشک های هوا به هوا و هوا به زمین از دستاوردهای پرسنل این نیرو است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا