آمادگی دافوس آجا برای تعامل با دانشگاه‌های نظامی کشورهای همسایه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون پژوهشی دافوس آجا گفت: این دانشگاه برای تعامل و انتقال تجربیات با کشورهای دوست و همسایه آمادگی دارد.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، ‌نشست خبری مسئولان دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست امیر بهرام رضایی معاون پژوهش دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به رسالت‌های دافوس در تربیت دانشجویان در رده‌های فرماندهی تصریح کرد: رسالت اصلی این دانشگاه تربیت دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد است و دروس در دو حوزه مشترک و تخصصی به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌شود.

رضایی تصریح کرد: دروس ارائه شده در این دانشگاه در راستای هماهنگی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد و در موضوع دروس تخصصی مباحث نظری و همچنین پژوهشی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی یکی از اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در این دانشگاه را تطبیق دروس با علوم روز و همچنین تطبیق تجربیات دفاع مقدس با متون آموزشی عنوان کرد و افزود: ما در این دانشگاه هم اکنون به سمت خودکفایی حرکت کرده و می‌توانیم ادعا کنیم که دافوس آجا موارد علمی روز جهان را رصد نموده و حتی گاهی جلوتر از آن نیز حرکت می‌کند.

معاون پژوهش دافوس آجا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا این دانشگاه تعاملی با دانشگاه‌های کشورهای دوست و همسایه نیز دارد یا خیر، گفت: این آمادگی، آمادگی همکاری با دافوس وجود دارد و ما در ضمن این آمادگی با دانشگاه‌های داخلی نظیر دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه مالک اشتر و حتی مراکز پژوهشی تعامل خوبی داریم.

امیرسرتیپ رضایی با بیان اینکه هم اکنون دانشجویانی در سطح بین‌المللی از کشورهای دوست در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: آمادگی این موضوع را داریم که تبادل دانشجو میان ما به کشورهای دوست صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: برای موضوعات مطالعاتی سفرها و گفت‌وگوهایی میان اساتید ما و پژوهشگران کشورهای دوست انجام شده است و در کل زمینه این مسئله فراهم است.

معاون پژوهشی دافوس آجا در مورد تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر به صورت همزمان 4 دوره دانشجو در این دانشگاه حضور دارد که از این تعداد 265 نفر دوره نظری را تمام کرده و در حال طی کردن مرحله کارآموزی بوده و همین تعداد نیز در دانشگاه مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند.

رضایی در ادامه با اشاره به تلاش‌های این دانشگاه برای استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ما هر دوره تحلیل یکی از عملیات‌های دفاع مقدس با حضور فرماندهان و پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌کنیم که آخرین آن تحلیل عملیات کربلای 9 و کربلای 7 بود.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک موضوع تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد را برگزار کرده و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معاون پژوهشی دافوس آجا راه‌اندازی دانشکده عملیات مشترک و جذب دانشجو در مقطع دکتری در این دانشکده را برای اولین بار اعلام و تصریح کرد: در کنار این موضوع پژوهشکده دفاع مقدس را با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس ایجاد کردیم که دستاوردهای آن به زودی رونمایی خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا