فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی در نماز جمعه مشهد:اعجاز تلفیق تجربه جنگ تحمیلی و علمی کارکنان نیروی

 ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

امیر سرتیپ دوم مصطفوی گفت: اعجاز تلفیق تجربه جنگ تحمیلی و علمی که کارکنان نیروی هوایی داشتند باعث شد تا به امروز روی پای خود بایستیم و انواع بمب‌های هوشمند موشک و ساخت هواپیمای بمب‌افکن توسط جوانان این کشور ساخته شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان حمید مصطفوی فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، ضمن تبریک چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز نیروی هوایی، اظهار کرد: ایران اسلامی در دوران خفقان چشمه معرفت، آزادی و ندای حق‌طلبی و آزادگی امام راحل بود که ۱۵ سال طول کشید و درنهایت در این ایام تعداد زیادی شهید شدند و با عنایت خداوند بهمن ۵۷ از راه رسید.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد خاطرنشان کرد: همه مردم به صحنه آمدند و پیروی انقلاب اسلامی با ایثار و جوانمردی تمام ملت شریف ایران رقم خورد و همه در این پیروزی ارزشمند سهیم بودند.

وی حرکت متحیرانه کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۵۷ را یکی از مؤلفه‌هایی برشمرد که نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی است.

امیر سرتیپ دوم مصطفوی با اشاره به اینکه اولین سیلی را نیروی هوایی به دشمن زد و کمر رژیم شاهنشاهی را شکست، بیان کرد: نیروی هوایی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ که قرار شد حضرت امام به ایران بازگردند، مسؤولیت نظم و امنیت فرودگاه مهرآباد و انتقال ایشان به بهشت‌زهرا اولین تکلیف نیروی هوایی بود.

فرمانده پایگاه شهید حبیبی افزود: در ماجرای ۱۹ بهمن با صراحت گفته‌شده که صدها تن از سران نیروی هوایی با یک حرکت هوشیارانه و یک کار اطلاعاتی قوی اقداماتی را انجام داند و آن‌ها کسانی بودند که به ارزش‌های انقلاب ایمان داشتند و از بصیرت بالایی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه در زمان بین ۲۲ بهمن و جنگ تحمیلی اتفاق‌های خاصی افتاد، عنوان کرد: دشمنان که منافع خود را در خطر می‌دیدند دست به اقدامات زیادی علیه پیشرفت انقلاب زدند و ۱۷ هزار شهید ترور از جمله اقدامات جنایتکارانه آنان برای رسیدن به منافعشان بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان مصطفوی تصریح کرد: استکبار جهانی فردی دیوانه را به نام صدام تحریک کردند و بلوک شرق و غرب با در اختیار گذاشتن تجهیزات به او گفتند که می‌تواند به ایران حمله کرده و این کشور را اشغال کند.

وی با اشاره به حمله همه جانبه رژیم بعثی در ۳۱ شهریور به ایران، گفت: نیروی هوایی اولین سیلی را در همان دو ساعت و نیم بعد از شروع جنگ به صورت دشمن زد و در مهرماه سال ۵۹ فرماندهان نیروی هوایی همفکری کردند و طرح کمان ۹۹ توسط فرمانده نیروی هوایی ابلاغ شد و ۲۰۰ فروند از هواپیمایی نیروی هوایی مجهز شدند و ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری بمب‌افکن مواضع حساس نظامی را بمباران کردند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد، متذکر شد: آن‌چنان این سیلی محکم بود که مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع بودند این کار نیروی هوایی را شبیه معجزه دانستند.

مصطفوی عملیات اچ۳ را با بعد مسافت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین حملات هوایی دنیا برشمرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا