استقرار رادار کیهانی سپهر تا پایان سال 1392
تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:ارتش,پدافندهوایی,بسیج ارتش, | 17:18 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: تا پایان امسال رادار سپهر که یک رادار کیهانی است به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: تا پایان امسال رادار "سپهر" که یک رادار کیهانی است به بهره برداری خواهد رسید.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: از دهم شهریور سال گذشته تاکنون 15 پروژه راداری را رونمایی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال استقرار رادار کیهانی سپهر را با بُرد 2500 کیلومتر داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این که رادار سپهر اکنون در فاز اجرایی قراردارد و تنها بحث باقی مانده این رادار، استقرار است، افزود: یکی از قابلیت های رادار کیهانی سپهر، شناسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالاست. اهداف ریزپرنده، موشک های بالستیک و نیم بالستیک و موشک های کروز به راحتی توسط این رادار پیشرفته قابل شناسایی هستند.

امیر سرتیپ اسماعیلی رادار پسیو آرایه فازی را یکی دیگر از افتخارات پدافند هوایی دانست و اذعان داشت: رادار پسیو آرایه ای که در حقیقت قابلیت آن، هم در آرایه فازی است وهم در بُعد پسیو، یعنی هیچ موجی از خودش منتشر نمی کند اما از موج حرکت اهداف پرنده یا پرنده های با سرنشین در هوا و طول موج آن می تواند موقعیت را شناسایی کرده و ارتفاع آن را از سطح زمین مشخص نماید بدون این که خود این رادار دیده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: قابلیت برتر دیگر این رادار سامانه جنگ الکترونیک است و به دلیل فعالیت این رادار در طیف نامرئی، جنگ الکترونیکی روی سامانه های آن اثر بسیار اندکی دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا