افزایش توانمندی های نیروی دریایی ارتش متناسب با تهدیدات

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در بعد نظامی، دفاع از مرزهای آبی و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشور به خوبی و با اقتدار عمل کرده است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در بعد نظامی، دفاع از مرزهای آبی و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشور به خوبی و با اقتدار عمل کرده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه گفتگوی زنده شبکه خبر سیما، به بیان ماموریت های مهم نیروی دریایی ارتش پرداخت و اظهار داشت: ماموریت نیروی دریایی به دو دلیل متفاوت با دیگر فعالیت ها می باشد، یک؛ حفاظت از مرزهای آبی که دارای زیر مجموعه های آب های سرزمینی، آب های آزاد قاره و فلات قاره می باشد. دوم؛ حفظ خطوط مواصلاتی یعنی برقراری امنیت برای تجارت جمهوری اسلامی ایران و اقتصاد کشور که بخش عمده آن از طریق دریا صورت می گیرد.

 امیر سیاری با اشاره به نقش مهم نیروی دریای ارتش در سالهای دفاع مقدس، ادامه داد: این نیرو ظرف در همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق را منهدم کرد که این مهم از افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. بعد از جنگ نیز برای حفظ سیادت جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز با انواع و اقسام بالگردها، هواپیماها و موشک اندازهای ساحل به دریا و دیگر تجهیزات خود به حفظ و حراست از مرزهای آبی کشور پرداخته است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع مردم از نتایج عملیات های نیروی دریایی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کشتی ها تنها در بندر امام خمینی (ره) در شمال خلیج فارس می توانستند پهلو بگیرند و صادرات و واردات انجام شود. نفت کش ها هم باید به جزیره خارک می رفتند.

وی افزود: نزدیک به 93 درصد از واردات و صادرات کالاها از طریق دریا انجام می شود، بنابراین چگونه در زمان دفاع مقدس توانستیم این کشتی ها را در جزیره خارک یا بندر امام(ره) تخلیه و بارگیریی کنیم و حرکت کنند؟ اینجا ارتباط بین نیروی دریایی و اقتصاد معلوم می شود. از تنگه هرمز تا بندر امام(ره) حدود 10 هزار کشتی تجاری و نفت کش زیر آتش هواپیماها، بالگردها و موشک ها اسکورت، تخلیه و بارگیری شد تا چرخه اقتصادی کشور سالم بماند.

سیاری با اشاره به حضور مداوم ارتش در دریا، تاکید کرد: حفظ خطوط مواصلاتی دریایی خاص زمان جنگ نیست؛ بلکه بارها کشتی های تجاری و نفت کش ما در محدوده خلیج عدن، تنگه باب مندب و دریای سرخ مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفتند، امروز هم نیروی دریایی برای اقتصاد کشور در حال انجام ماموریت است. اگر خبری از دزدان دریایی نیست، دلیل بر عدم فعالیت آنها نمی باشد؛ بلکه این مسئله از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که با قدرت در صحنه حضور دارد و کشتی ها را به ساحل برده شود، بنابراین ماموریت نیروی دریایی با دیگر ماموریت ها متفاوت است.

امیر سیاری راجع به اهمیت، اولویت و توانمندی های این نیرو، افزود: دفاع دریایی برای ایران یکی از اولویت هااست، با توجه به وجود مرزهای دریایی در کشور، اگر تهدیدی در دریا وجود داشته باشد، متوجه جمهوری اسلامی ایران می شود، بنابراین ایجاد توانمندی برای دفاع دریایی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا، مرزهای آبی، آب های سرزمینی، فلات قاره، منطقه نظامی اقتصادی که در چرخه زندگی مردم تاثیر بسیار زیادی دارد، دفاع دریایی را در اولویت قرار می دهد.

وی با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی برای کشور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید برای دفاع از منافع خود در دریاهای آزاد حضور داشته باشد و این حضور توان دفاع را بالا می برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: اگر چه ماموریت در عرصه آب های آزاد سخت است اما اولین نکته ای که ما را به این درجه از موفقیت رسانده است، بحث نیروی انسانی است. امروز نیروی انسانی مومن، متعهد، متخصص، شهادت طلب، ایثارگر، ولایتمدار و کسانی که عاشقانه وارد این عرصه شده اند را پای کار داریم، کسانی که خودمان آنها را آموزش داده ایم با همان ویژگی هایی که در پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت وجود داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی در آب های آزاد گفت: این توانمندی ها به برکت انقلاب و با حضور همه جوانان خلاق به وجود آمده است. برنامه کاری نیروی دریایی آن است که برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران بتواند با تولیدات، امکانات و تجهیزات جدید و به روز در عرصه های دریایی حضوری مقتدرانه داشته باشد.

امیر سیاری با اشاره به ساخت تجهیزات جدید در نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: حضور مستمر در دریا و فاصله گرفتن از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیاز به تجهیزات متناسب با آن دارد که تهیه و ساخت این تجهیزات را در دستور کار قرار داده ایم. در ساخت ناوهای جدید نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، مانند پروژه های ناوشکن جماران که برای حضور در آب های آزاد طراحی و ساخته شده و دهها پروژه راهبردی دیگر که در مرحله عملیاتی قرارگرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا