مأموریت‌های نیروی دریایی به دلیل دو جنبه خاص با دیگر مأموریت‌های نیروهای دیگر متفاوت است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::امیر حبیب‌الله سیاری در شبکه خبر: مأموریت‌های نیروی دریایی به دلیل دو جنبه خاص با دیگر مأموریت‌های نیروهای دیگر متفاوت است؛ یکی در بعد نظامی و حفاظت دریایی و دیگری در بحث حفظ خطوط مواصلاتی نظیر صادرات وسایل تجاری/ در این دو عرصه نیروی دریایی به خوبی عمل کرده است

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از «نسیم» مهمترین محورهای سخنان امیر حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با شبکه خبر بدین شرح است:

 

-ارتباط نیروی دریایی و اقتصاد در صادرات بیش از 93 درصد صادرات از دریا است که ما در زمان دفاع مقدس انجام دادیم.
-کشتی های تجاری و نفتکش ما در دریای سرخ مورد هدف دزدان دریایی قرار گرفتند و در سه چهار ماه آینده در این عرصه حاضر هستیم و کشتی‌هایمان را در آبها می‌بریم و می آوریم.
-دفاع دریایی در اولویت اول نیروی دریایی است. هر تهدیدی که در دریا باشد و دفاع از منافع ایران در دریا و مسائلی که در چرخه اقتصادی مردم دارد در اولویت اول قرار دارد به همین دلیل نیروی دریایی باید از توان بالایی برخوردار باشد.
-ایران باید در دفاع از منابع و منافعش در عرصه آب های آزاد موفق باشد. اگر چه ماموریت در عرصه آب های آزاد کار سختی است چرا که در امواج بسیار سنگین بچه های ما دریانوردی می کنند. این توانمندی را قبلا نداشتیم اما به دست آمده که اولین عامل به دست آوردن این قدرت نیروی انسانی است که عاشقانه وارد عرصه شدند.
-در عرصه آب‌های آزاد حضور مستمر داریم و ظرف چهار سال آینده حضور کامل پیدا کردیم. امروز در منطقه باب المندب بیست و هفتمین ناومان در حال گشت زنی است و به زودی ناوهای جدید اضافه می‌شود.
-باید برای حضور در دریای آزاد نیازمند تجهیزات خاصی هستیم و با هر وسیله‌ای نمی شود در این آب ها حاضر شد. این تجهیزات را با اقداماتی که در به روز کردن تجهیزات داریم تهیه کردیم.
-با ناو شکن جماران در شرایط جوی خاصی در آب های چین حضور داشتیم.
-عوامل دفاع دریایی عوامل متعددی است و چیزی که در مرحله اول توان دریایی محسوب می شود توان سطحی است؛ مانند ناوهای موشک انداز که در سطح دریا حرکت می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا