لزوم بهره‌گیری نظامیان از دانش و علم دینی/ مطهری با کتاب‌هایش زنده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

لزوم بهره‌گیری نظامیان از دانش و علم دینی/ مطهری با کتاب‌هایش زنده است

 
 
 امام جمعه موقت تهران بر لزوم بهره‌گیری نظامیان از دانش و علم دینی تاکید کرد و گفت: دانش در جنگ موثر است و در علم دینی موارد متعددی برای عمل در مواقع بحرانی وجود دارد.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» امام جمعه موقت تهران در مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی که صبح امروز (12 اردیبهشت) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در مقابل عقل، جهل را قرار داده و بعد از آن عمل و توحید و حجت را مطرح می‌کند، یعنی کسانی که علم به دین داشته باشند ولی عقل نداشته باشند، جاهل هستند به عنوان مثال خوارج در عمل به دین خدا بسیار تلاش می‌کردند به نحوی که پیشانی‌هایشان به دلیل سجده‌های زیاد پینه بسته بود و مجاری اشک چشم آن‌ها نیز به دلیل گریه‌های فراوان زخم شده بود اما همین افراد چون عقل نداشتند، یا حجت خدا جنگیدند و با این جنگ مغضوب خداوند شدند.
 
وی ادامه داد:‌ بر هر مسلمانی واجب است به دنبال دانش باشد و وظایف خود را هم بشناسد که این دانش می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، حکومت داری، مدیریت و حتی مدیریت خانه موثر باشد چون همه در جامعه اسلامی باید دانا باشند به همین دلیل است که معلم مقام بالایی دارد.

آیت الله موحدی کرمانی بیان داشت: البته دانش در جنگ هم موثر است؛ به عنوان مثال چنانچه دشمن برابر جامعه اسلامی بسیار به لحاظ مادی قوی بود، اینجا هم دانش و علم دینی اثر دارد چرا که در علم دینی موارد متعددی برای عمل در مواقع بحرانی وجود دارد. این در حالی است که متاسفانه برخی‌ها اطلاعی از رساله عملی و توضیح المسائل ندارند به عنوان مثال در نماز جمعه برخی‌ها تا امام به سجده نرفته به سجده می‌روند؛ اقدامی که حرام است.
 
وی گفت: زمانی که در تلویزیون دیدم فردی به آیت الله جوادی آملی جسارت می‌کند، بسیار متاثر شدم؛ این فرد که خود را اقتصاددان می‌دانست عنوان می‌کرد ایشان باید به فقه بپردازند و اقتصاد را به اقتصاددان‌ها سپرد؛ در حالی که آیت‌الله جوادی آملی در اقتصاد اسلامی مجتهد است لذا باید به این آقا گفت که شما حتما در اقتصاد غرب تخصص دارید که این تخصص برای خودتان باشد چون ما نیاز به اقتصاد اسلامی داریم نه اقتصاد غربی. اگر می‌خواهیم سیادت ایران را حفظ کنیم و آن را ادامه دهیم، باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی اطاعت کنیم؛ زمانی که ایشان در مورد انتخابات مانند اینکه نباید چشم به بیگانگان داشته باشیم، صحبت می‌کنند باید گوش دهیم چون بیگانه دشمن شما است و کاری هم جز خسارت ندارد.
 
آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: باید در انتخابات به کسی رای داد که آن فرد به مقام دنیا راغب نباشد به عبارت دیگر کسی که دنبال مقام دنیایی نباشد، آن فرد صاحب صلاحیت است چون این فرد، فردی دلسوز و خدوم است.
 
وی در پایان گفت: علما و سخنرانان باید کتاب‌های شهید مطهری مانند کتاب عقل الهی را بخوانند و به آن عمل داشته باشند و مطهری با این کتاب‌ها زنده است.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا