با استفاده از تولیدات داخلی به اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنیم/ اجرای سیاست‌های پیشگیرانه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

با استفاده از تولیدات داخلی به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنیم/ اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت

 
 رئیس مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی ارتش گفت: با استفاده از تولیدات داخلی و ارائه رهنمودهای کاربردی به تولیدکنندگان در حوزه تولید محصولات استاندارد، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برمی‌داریم.
سرهنگ دندانپزشک «محمدباقر رحمانی» رئیس مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ در بحث خدمات دهی حوزه تخصصی دندانپزشکی اولین موضوعی که مطرح می‌شود موضوع پیشگیری است؛ یعنی کاری کنیم تا با استفاده از روش‌های پیشگیرانه به پایین‌ترین سطح مشکلات دهان و دندان برسیم، که این امر مستلزم برنامه‌ریزی است.

وی افزود: در این راستا می‌توانیم برای خانواده‌های نیروهای مسلح که در خانه‌های سازمانی متمرکز هستند و همینطور برای پرسنل پایور برنامه‌ریزی داشته باشیم تا این عزیزان طی دوره‌ای مشخص به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند و مورد معاینه قرار گیرند و بدین ترتیب از درمان‌های پیشرفته‌تر که با عدم مراجعه ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری کنیم.
 
رحمانی ادامه داد: هنگامی که درمان‌ها در سطح اولیه و مقدماتی انجام شود به طور معمول با این کار جلوی یک درمان پیشرفته و پر هزینه گرفته می‌شود و این خدمت یک نوع پیشگیری است.

وی افزود: در کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که در سال 94 توسط ارتش و در مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی برگزار شد بحثی را به عنوان دندانپزشکی محافظه کارانه داشتیم. در این بحث به نوعی پیشگیری دخالت دارد که ما بتوانیم با درمان و روش‌ها و تکنیک‌های نوین کمترین دست اندازی را به ساختمان دهان و دندان داشته باشیم و به این ترتیب می‌توانیم درمان‌های ساده‌تر را در دستور کار خود قرار دهیم و این امر میسر نمی‌شود مگر با برنامه ریزی و اینکه ما بتوانیم یک برنامه مدونی را داشته و در آن بازدیدهای دوره‌ای از دهان و دندان داشته باشیم.

دکتر رحمانی در ادامه گفت: ما می‌توانیم تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز را حدالامکان از تولیدات داخلی استفاده کنیم و با همکاری و همفکری و ارائه رهنمودهای موثر به تولید کنندگان آنان را به تولید محصولات استاندارد ترغیب کنیم تا ضمن اشتغالزایی، از واردات این گونه تجهیزات نیز بی نیاز شویم.

وی در پایان گفت: دو کلید واژه «تولید» و «اشتغال» هر دو به بحث مدیریت و نیروی انسانی متبحر تاکید دارد، یعنی ما باید بتوانیم در راستای خدمات بهداشت و درمان در وهله نخست مدیران راهبردی تربیت کنیم.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا