سپهبد شهید محمد ولی قرنی مصداق روشن مجاهد فی سبیل الله بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 حجت الاسلام عباس محمد حسنی گفت: شهید قرنی، شهید راه حفظ یکپارچگی کشور ایران اسلامی است و نظام اسلامی خود را موظف به تجلیل از خدمات ایشان می داند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  روابط عمومی ستاد آجا، حجت الاسلام عباس محمد حسنی در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش بعد از پیروزی انقلاب و هفتصد شهید ارتش در استان قم، گفت: شهید قرنی از تبار صحابی رسول خدا، اویس قرنی است چرا که این شهید بزرگوار حدود ۴۰ سال از عمر خود را صرف مبارزه با ظلم کرد و قبل و بعد از پیروزی انقلاب در سنگر مبارزه بود به نحوی که قبل از انقلاب به مدت ۶ سال در زندان های رژیم پهلوی به علت مبارزه با فساد و بازگو کردن مفاسد محبوس شد.
وی خاطر نشان کرد: شهید قرنی با ارتباطاتی که با مراجع عظام تقلید و علما و مرحوم میلانی و مرحوم طالقانی داشتند نمی توانست در مقابل ظلم و فساد سکوت کند و بی عدالتی را مشاهده نماید لذا به دست مزدوران شاهنشاهی دستگیر و زندانی شد.
حجت الاسلام عباس محمد حسنی اظهار داشت: این شهید بزرگوار پای آرمان های اسلامی و ارزشی خود ایستادگی و مبارزه کرد و برای حاکمیت اسلام در کشور تلاش زیادی انجام داد.
وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید قرنی با توجه به اطمینان و اعتمادی که حضرت امام خمینی(ره) به ایشان داشتند عضو شورای انقلاب شدند و سپس بعنوان نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب شده و در راستای انسجام بخشی به ارتشی که از هم پاشیده شده بود خدمات شایسته ای انجام دادند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: همزمان با منصوب شدن شهید قرنی، تجزیه طلبان و مزدورانی که از طرف اجانب پشتیبانی می شدند در کردستان دست به اقدامات خطرناک زدند و پادگان مهاباد را تسخیر کردند اما با تدبیر این مرد بزرگ، پادگان تسخیر شده مهاباد از دست تجزیه طلبان خارج شد و ضد انقلاب در این زمینه شکست سختی خورد لذا کینه این شهید را به دل گرفتند.
حجت الاسلام عباس محمد حسنی تاکید کرد: ملت ایران مدیون خدمات ارزنده این مرد بزگ است و فراموش کردن شجاعت، صداقت و اعتقادات این شهید، کفران نعمت است و نباید از اذهان پاک شود.
وی اظهار داشت: شهید قرنی در نهایت مظلومیت، به دست گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید و ایشان از مصادیق روشن مجاهد فی سبیل الله بودند که هم با جان و هم با مال خود مجاهدت کردند.
نثار گل برمزار آن شهید والامقام پایان بخش این مراسم بود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا